REVOLUCIONARNA VOŽNJA

Vlak prihodnosti s fitnesom in televizorji

Objavljeno 13. november 2017 10.43 | Posodobljeno 13. november 2017 10.45 | Piše: S. I.

Pri DB so pomislili tako na poslovneže kot tudi na otroke. Vlak idej naj bi konkuriral samovozečim avtomobilom.

Nemške železnice pripravljajo vlak prihodnosti. FOTO: DB

Nemške železnice (Deutsche Bahn – DB) so minuli teden predstavile svojo vizijo vlaka prihodnosti, ki naj bi tekmoval s samovozečimi avtomobili in naredil vsakodnevne vožnje v službo ali šolo in nazaj veliko bolj sproščene. V Nürnbergu so tako pokazali prve vagone Vlaka idej, kakor so ga poimenovali in ki naj bi revolucionaliziral vožnjo z vlakom.

Futuristična oblika

Že zunanji videz Ideenzuga bo precej futurističen, notranjost pa bo opremljena z vsemi mogočimi dodatki za boljše počutje potnikov. V vagonih bodo prostori za poslovne potnike s posebnimi sedeži, ki bodo odstranjevali šum iz okolice, vgrajenimi nosilniki za tablične računalnike in kabinice za pogovore bolj zaupne narave, poroča nemški časnik Süddeutsche Zeitung.

V enem vagonu bo igralnica za malčke, tisti malo starejši bodo lahko igrali videoigre.

Poskrbljeno bo tudi za tiste, ki ne morejo preživeti brez jutranje telovadbe, saj bo na vlaku studio za fitnes, opremljen z napravami za kardiotrening in digitalnim osebnim trenerjem. V enem vagonu bo igralnica za malčke, tisti malo starejši bodo lahko igrali videoigre, odrasli pa si bodo lahko ogledali prenose nogometnih tekem in drugih športnih dogodkov. Oblikovalci so pomislili tudi na ljudi, ki sovražijo vožnjo v nasprotno smer, saj se bodo nekateri sedeži lahko obračali.

Dnevna soba na tirih

Vlak idej je projekt Christopha Krallerja, šefa regionalnega (bavarskega) pododdelka DB, imenovanega Südostbayernbahn, kjer so se pred dvema letoma začeli ukvarjati z vlakom prihodnosti. Njegova razvojna ekipa si je za cilj postavila modernizacijo potovanja z vlakom, ki bi lahko konkurirala vožnji po bodoči avtocesti A94 med Münchnom in Simbachom, ki jo bodo odprli leta 2019.

V mislih so imeli tudi samovozeče avtomobile, ki bi lahko bili v prihodnosti dodatna grožnja vožnji z vlakom, saj bi jim odvzeli njihovo glavno prednost pred avtomobili, možnost, da se med vožnjo ukvarjaš s čim drugim, in ne z upravljanjem vozila. Kakor je poudaril Jörg Sandvoß, vodja regionalnega sektorja DB, si želijo proizvajalci avtomobilov ustvariti »dnevne sobe na štirih kolesih«, zato se morajo železnice truditi, da ostanejo v koraku z njimi oziroma jih prehitijo vsaj na tem področju. 

 

Deli s prijatelji