PARKIRIŠČE

Tretja premijska generacija

Objavljeno 11. junij 2012 10.01 | Posodobljeno 11. junij 2012 10.03 | Piše: Janez Kovačič
Ključne besede: audi A3

Prihaja tretja generacija audija A3, premijskega avtomobila, ki računa na neusmiljeno konkurenco.

Novi A3 je dimenzijsko ostal skoraj nespremenjen, je pa lažji in varčnejši. Foto: Janez Kovačič

Ni niti najmanjši niti največji. Ni ne najdražji ne najcenejši. Ni najuspešnejši, a je dovolj uspešen. Torej? Novi audi A3, tokrat v tretji generacijski izvedbi, je avto, ki se vozi v nižjem delu premijskega razreda. Pridevnik (premijski) ima svojo težo.

Prvič se je na ceste zapeljal leta 1996, do danes pa so po tovarniških podatkih naredili 2,8 milijona vozil. Lepa, pravzaprav uspešna številka v razredu, kjer konkurentov ne manjka – mercedes razreda A, volvo V40, alfa romeo giulietta, BMW serije 1 –, in še kateri bi se našel. In ker je tako, kot pač je, je novi A3 tak, kot je: dimenzijsko skoraj enak kot prejšnji (v dolžino se potegne do 423 centimetrov), vendar s 23-milimetrskim prirastkom pri medosni razdalji (260 centimetrov), s 40 milimetrov naprej pomaknjeno prednjo premo (kar ima pomen v tehničnem, ne pa v tržnem smislu) ipd.

Posledice hujšanja

Tisto, kar ima pomen, a kupec ne more opaziti, je dejstvo, da je A3 zaradi uporabe lahkih ali vsaj lažjih materialov shujšal – v povprečju za omembe vrednih 80 kilogramov, v nekaterih primerih (odvisno od motorja) pa celo za 130 kilogramov. Posledica? Manjša poraba (v povprečju za 12 odstotkov) in s tem manjši izpust C02, kar je nova oziroma sodobna božja zapoved v svetu avtomobilizma. Torej bo držalo: A3 ni le karoserijsko drugačen, je tudi varčnejši.

Prtljažnik je na ravni tistega, kar ponuja konkurenca

Jeseni, septembra ali v začetku oktobra bo na voljo le v trivratni karoserijski izvedbi, malo kasneje tudi v petvratni različici, ki ji pri Audiju pravijo sportback. Ko so na avtu le tri vrata oziroma vrata na vsaki strani, do zadnjih sedežev prideš malo težje. To velja tudi za novi A3. Zadaj je razmeroma veliko prostora za malo višje, a razkošja ni.

Prtljažnik je na ravni tistega, kar ponuja konkurenca (od najmanj 365 do največ 1100 litrov), hkrati pa A3 z vsem drugim nesporno dokazuje, da je premijski: kakovostni materiali, premišljena ergonomija, a (žal) tudi dejstvo, da je treba marsikateri pomemben del opreme doplačati. Sicer pa bo mogoče – tako kot doslej – izbirati med tremi opremskimi paketi, tremi menjalniki (serijsko je zraven ročni 6-stopenjski, ponujajo pa tudi 6- in 7-stopenjska samodejna menjalnika S-tronic), si omisliti štirikolesni pogon quattro ipd.

Tudi motorji bodo trije: dva bencinska iz serije TFSI (1,4 litra in 90 kW/122 KM ter 1,8 litra s 132 kW/180 KM) in dizelski 2,0-litrski TDI, ki ima ali bo imel 110 kW/150 KM. Napovedujejo še 1,6-litrski dizel s 77 kW/105 KM, pri katerem naj bi bila povprečna poraba 3,8 litra goriva, izpust C02 pa dobrodošlih 99 g/km.

Novi A3, pri nemški avtomobilski hiši ne najmanjši in ne najdražji, ta hip še nima cene. Ampak voziti se v premijskem razredu pove marsikaj.

Deli s prijatelji