Postaven, visok, spoštljivo dolg, oglat kot omara v dnevni sobi, prefinjen ali grob – v vsakem primeru pa terensko zelo zmogljiv. Uganili? Torej – mercedes G je terenec prave vrste. Tak, kot jih (skoraj) ne delajo več.
Od letošnje pomladi je mercedes G avto, pri nas znan tudi kot puch G (nastajal je v graški tovarni Daimler Steyr Puch, ki se danes imenuje Magna Steyr in kjer izdelujejo avtomobil mercedes G), nekoliko drugačen. Po tem svetu se vozi skoraj 33 let in velja za izdelek, ki se novim časom prilagaja in bolj malo uklanja. Zato je navzven tak, kot pač je: oglat, s prednjo šipo, ki je skoraj povsem navpična, s strmo odrezanim zadkom in pravim rezervnim kolesom na zadnjih vratih.
Zmore veliko
Ker so svetleče diode zelo v modi, jih je dobil tudi mercedes G, povrhu pa še novi zunanji ogledali. Avto je na voljo v treh karoserijskih izvedenkah (s petimi, tremi vrati in kot kabriolet), sicer pa v običajni in tako imenovani profesionalni različici, pri čemer je slednja znotraj manj imenitna, in še z nekoliko bolj surovim, skoraj grobim podvozjem. Mercedes G v dobi precej bolj oblih karoserijskih linij deluje malce metuzalemsko, ampak le za tiste, ki ne vedo, koliko zmore in kaj skriva pod pločevino.
Če zanemarim notranjost, ki je prav tako malo drugačna in ji ne majka odličnosti (kar pa je zelo odvisno od globine žepa), potem ni dvoma, da mercedes G ni terenec le po imenu. Zakaj ne? Naštevam: ima priklopljivi štirikolesni pogon (sicer je gnan le zadnji kolesni par), tri zapore diferencialov (prednji, zadnji, sredinski), povrhu pa še reduktor pogonske moči! Pomeni, da zmore veliko, običajno več, kot si voznik (lastnik) pravzaprav upa. Ko štirikolesni pogon ne zadošča, vklopiš reduktor, ko pa še to ni dovolj, si pomagaš z diferencialnimi zaporami – in gre. Pravzaprav je tako, da ima mercedes G malo, res malo tekmecev, morda kakšnega, a seznam je hitro na koncu.
Cestni dirkač
Ampak mercedes G je lahko zelo fin gospod, lahko tudi dirkač. Če je žep dovolj globok, lahko imaš usnjene sedeže, veliko opreme, ki izboljša počutje in ustvari vtis, da živiš v nekem drugem svetu. Lahko je tudi cestni dirkač, kajti ko ne zadostuje dizelski šestvaljnik (155 kW/211 KM) ali bencinski osemvaljnik (285 kW/387 KM), si izbereš dve izvedenki AMG. G 63 AMG ponuja ostrih in tudi žejnih 400 kW/544 KM (s povprečno porabo 13,8 litra), medtem ko različico 65 AMG žene bencinski dvanajstvaljnik, ki ima nič manj kot 500 kW/612 KM! Če vas torej na avtocesti dohiti in prehiti mercedes G, brez panike, saj je enako suveren tudi med grapami. Je avto dveh zelo različnih značajev.
In ker je tako, nas zanimajo tudi cene. Slovenskih ta hip še ni, za pokušino si oglejte nemške. V osnovni dizelski varianti stane malo več kot 85.000 evrov, kdor pa hoče imeti v garaži avtomobil G 65 AMG, bo moral zanj odšteti več kot 264.000 evrov. Ah in oh ...