Velik, postavno visok, zajeten. Znotraj udoben, prestižen. Avto, ki ga ne spregledaš. Uganili? Če ne, povem: range rover v izvedbi TDV6 vogue.
Težkokategornik
Land Roverjev veliki terenec v tem času, ki dragi ali izjemno prestižni terenski pločevini (v slovenskih okoliščinah) ni posebno naklonjen, ne more ostati neopažen. Dimenzije povedo veliko: v dolžino ga je za dva milimetra manj kot pet metrov (4998), v višino ga je za 183 centimetrov, v širino z ogledali vred pa kar 222. Tudi teža je v tem pogledu premijska, kajti prazen tehta nič manj kot 2491 kilogramov! Težkokategornik je imel ob tem kar 21-palčna kolesa, kar vsaj pri nekaterih ni ostalo neopaženo, v vsakem primeru pa je to še en dokaz njegove izjemnosti. Land rover range rover nove izdaje sporoča marsikaj, ne nazadnje tudi to, da še imaš za mleko in kruh ...
Izjemnost se nadaljuje v notranjosti. Sediš visoko, zato vidiš dobro, celo nazaj. Notranjost diha prestižno (usnje na armaturi in seveda sedežih, kup opreme ipd.), armaturna plošča deluje urejeno – brez množice stikal, ki večinoma bolj begajo kot navdušujejo. Elektrika omogoča temeljito nastavitev sedežev, sredinski del je zajeten in znova vzbuja občutek izjemnosti, prostornost sedenja spredaj in zadaj dokazuje, da dolžinski centimetri niso izpuhteli. Prtljažnik je glede prostornine prav tako premijski – na voljo je najmanj 909 litrov. Iz tega avta je svet videti drugačen!
Pet nastavitev vožnje
Range rover je po postavi in namenu terenec – in to terenec žlahtne vrste. Kaj to pomeni? Predvsem to, da v tem pogledu zmore – bi zmogel – zelo veliko: ima stalni štirikolesni pogon (kar niti v tem razredu ni razumljivo samo po sebi), pet nastavitev terenske vožnje, kar pomeni, da lahko nastaviš avto za vožnjo po čvrsti podlagi, travi in snegu, blatu, pesku, rečni strugi. Dodana je tudi elektronika, ki omogoča samodejno spuščanje, tovarna pravi, da smeš zapeljati v do 90 centimetrov globoko vodo (!), zračno vzmetenje pa ti vse skupaj olajša z možnostjo nastavitve oddaljenosti dna vozila od tal. Zakaj že prej zapisani pogojnik? Preprosto zaradi tega, ker ne verjamem, da je na svetu veliko ljudi, ki hočejo ali si dovolijo takšnega range roverja zapeljati med blatne grape, ostro grmovje, skale – in kar je še podobno terensko. Morda enkrat, da vidijo, kaj avto zmore, gotovo pa je bolje izposojen, če obstaja ta možnost.
Motor, v tem primeru 3,0-litrski dizelski šestvaljnik s 190 kW/258 KM in 600 Nm navora, se najprej ali na papirju zdi malce premalo za takšno gmoto pločevine. Zmota, kar velika. Avto zvezno pospešuje, gre tja do 210 km/h, povprečna poraba se skoraj zlahka ustavi pri okoli desetih litrih – malo za tisto, kar range rover je. Seveda je na voljo tudi kakšen močnejši agregat, a potem se nekatere okoliščine še bolj spremenijo.
Vsi opisani pridevniki – velik, zajeten, udoben, prestižen – imajo svojo ceno: 133.000 v osnovni izvedbi, z dodano opremo 155.400 evrov! Jasno, zakaj ga ne moreš in morda ne smeš spregledati?!