KRIZA

Temni časi za japonske proizvajalce zabavne elektronike

Objavljeno 22. november 2012 15.28 | Posodobljeno 22. november 2012 15.28 | Piše: R. S., STA

Bonitetne agencije so spet udarile: tokrat ne po Sloveniji in drugih ‘malopridnih državah‘, ampak po japonskih multinacionalkah.

Zaradi premočnega jena so Sonyjevi izdelki dražji, kot bi lahko bili. Na fotografiji trgovina Sony Style v ZDA.

Japonska industrija zabavne elektronike, ki se ubada z velikimi finančnimi težavami, je utrpela nov udarec. Bonitetna agencija Fitch je namreč bonitetni oceni Sonyja in Panasonica prvič v njuni zgodovini znižala na raven ničvrednosti (junk status) zaradi slabih poslovnih rezultatov in zmanjševanja tržnih deležev. 

Japonske multinacionalke z boniteto, podobno slovenski

Fitch je bonitetno oceno Panasonica znižal za dve stopnji na BB, medtem ko je oceno Sonyja znižal za tri stopnje na BB–, obema družbama pa je pripisal negativne obete. Za primerjavo: Fitch enako ocenjuje boniteto Španije in Portugalske, Slovenija pa je le drobceno stopničko višje.

Novembra je Fitch na raven ničvrednosti znižal tudi bonitetno oceno Sharpa, kasneje pa se je za podobno oceno odločila tudi bonitetna hiša Standard's & Poor's. Zaradi velikih izgub Sony, Panasonic in Sharp že napovedujejo reorganizacije in odpuščanja zaposlenih.

Japonski sovražnik ostaja premočan jen, ki duši izvoz

Japonski proizvajalci zabavne elektronike se v zadnjem času ubadajo z velikimi težavami zaradi naraščajoče konkurence, močnega jena, manjšega povpraševanja in strateških napak. Velike težave japonskim podjetjem povzroča tudi diplomatski spor med Japonsko in Kitajsko, zaradi česar mnogi kitajski potrošniki bojkotirajo japonske izdelke.

Deli s prijatelji