Je najmanjši, tudi najmlajši. Je športni terenec, a zmore ponuditi veliko tistega, kar je značilno za osebni avtomobil. Je mercedes GLK. Po cestah se vozi že skoraj štiri leta, lani je bil najuspešnejši športni terenec (SUV) pri stuttgartskem Mercedes-Benzu. Dokaj pomemben dosežek, kajti tovarna je bogato založena s tovrstnimi avtomobili: veliki in največji GL, zelo zmogljivi G, limuzinsko terenski ML. GLK, ki se bo v prenovljeni karoserijski obleki k nam pripeljal julija ali avgusta, kljub tokratnim spomladanskim spremembam ohranja svoje značilne oglate linije, ima pa drugačen prednji oziroma zadnji del s spremenjenimi lučmi. Dimenzijsko se je zelo nežno podaljšal, dolg je kompaktnih 453 centimetrov, v višino pa meri 166 centimetrov, čeprav se zdi nižji. Če bi kdo trdil, da se GLK bolj spogleduje s karavanom kot s športnim terencem, bi imel prav.
Parkirna avtomatika
V notranjosti so spremembe opaznejše – armaturna plošča se spogleduje s tistim, kar je videti in je na voljo v osebnih avtomobili Mercedes-Benza. Posebnost je še naprej ročica menjalnika – ta je lahko 6-stopenjski ročni ali pa izvrstni samodejni 7Gtronic plus, ki je ob volanu. Spominja na drugačne čase in avtomobile, ampak rešitev, še posebno pri samodejnem menjalniku, sploh ni slaba. GLK ponuja marsikaj, marsikaj tudi za dodaten denar. Tako je zdaj na voljo parkirna avtomatika, ki sama parkira in te tako tudi odparkira, poleg tega tudi možnost internetnega povezovanja, navigacija, ki si jo lahko ogledaš v 3D-tehniki, kamera, ki ti pokaže položaj avta s ptičje perspektive in pokriva 360 stopinj ipd. Skratka – terenski GLK je lahko povsem resen mercedes s številnimi dodatki, ki olajšajo življenje tako vozniku kot tudi sopotnikom.
V običajni izvedbi je GLK pravzaprav osebni avto. Za dodaten denar (832 evrov) pa se spremeni v čisto spodobnega športnega terenca, saj se oddaljenost od tal poveča za terensko primernih oziroma dodatnih 30 milimetrov, drugačna je nastavitev pedala za plin, v pomoč je elektronika za nadzorovan spust po klancu, prednji in zadnji del podvozja ima za dodatno zaščito ipd.
Pet motorjev
GLK ima pet različnih motorjev, štiri dizelske in bencinskega (GLK 350 s 225 KW), pri čemer je pri dveh začetnih variantah (200 CDI, ki ima 105 kW, in 220 CDI, ki zmore 125 kW) pogon speljan le na zadnji kolesi par. Čudno? Daleč od tega, kajti velika večina kupcev športnih terencev se s svojim avtom pravzaprav nikoli ne zapelje v blato oziroma nekam, kjer bi bil potreben štirikolesni pogon. Tega GLK ima, reče se mu 4Matic; v kombinaciji s primernimi gumami dokazuje, da so terenske sposobnosti avtomobila skoraj zavidljive oziroma da zmore več, kot si upa večina njegovih lastnikov.
Previdno drugačen GLK še naprej ohranja svoj dvojni značaj: po obliki je športni terenec, po voznih lastnostih (tudi) osebni avto. V najcenejši izvedbi (200 CDI) stane 36.600 evrov, v najdražji (350 CDI 4Matic) pa 54.180 evrov.