WASHINGTON – Bitka med spletnimi brskalniki se spet zaostruje, a tokrat gre za prevlado na trgu mobilnih naprav. Tehnološki velikani Google, Apple, Microsoft in Yahoo vsi tekmujejo s svojimi brskalniki, gnečo pa delata še norveška Opera in odprtokodni brskalnik Firefox.
»Prisotnost na mobilnih napravah je odločilna za preživetje brskalnikov,« poudarja Greg Sterling, analitik v podjetju Opus Research. »Vsi se trudijo prilagoditi strategije v večzaslonskem in večplatformnem svetu.«
Spletni velikan Google je letos predstavil polno različico svojega brskalnika Chrome, ki bo zamenjal neimenovani brskalnik, vgrajen v Googlov operacijski sistem Android. Androidov brskalnik je aprila zasedel prvo mesto na mobilnem trgu, in je z 21,5-odstotnim tržnim deležem za las prehitel Opero z 21,3 odstotka.
Na tretjem mestu je z 20 odstotki Applov Safari, ki je del operacijskega sistem Ios. Nokia, Blackberry in preostali imajo manjše tržne deleže.
Gre za nadzor
»Podjetja želijo imeti tisti prvi stik z uporabnikom, s katerim lahko nadzirajo uporabniško izkušnjo, zajemajo podatke in uporabnike usmerjajo k izbranim storitvam,« je prepričan Al Hilwa iz podjetja za tehnološke raziskave IDC. »Gre za nadzor in kdo bo bliže viru podatkov.«
Proizvajalec programske opreme Microsoft je na mobilnem trgu prisoten z brskalnikom Internet Explorer, Yahoo pa je pred nekaj dnevi predstavil svoj spletni brskalnik Axis, ki namesto klasičnih modrih spletnih povezav prikaže predoglede celotnih spletnih strani.
Yahoo z Axisom meri predvsem na uporabnike Applovih mobilnih naprav, brskalnik pa je na voljo tudi kot vtičnik za brskalnike Chrome, Internet Explorer, Firefox in druge brskalnike s podporo za HTML 5.
Facebook z lastnim pametnim telefonom?
Pred dilemo je tudi družabno omrežje Facebook, ki se sooča s težavo unovčenja mobilnih vsebin. Na spletu se pojavljajo namigi, da naj bi se podjetje zanimalo za nakup Opere, po nekaterih podatkih pa naj bi se prihodnje leto Facebook na trg podal tudi z lastnim pametnim telefonom.