Aplikacije so velikanski posel. Čeprav jih je veliko zastonj, pa po navadi vsebujejo tako imenovane in-app nakupe oziroma nakupe znotraj aplikacije, s katerimi njihovi razvijalci in založniki lepo služijo. In tudi če so cene aplikacij za pametne telefone in tablice oziroma nakupov znotraj aplikacije nizke, pa se pri dovolj velikem številu uporabnikov nabere dovolj cekinov, da govorimo že o milijonih. Potem pa so tu še oglasi, ki marsikje dobesedno kazijo videz aplikacije, a se jih da za določeno vsot(ic)o ugasniti.
Poslovni analitiki napovedujejo, da bo globalni trg aplikacij do leta 2020 presegel vrednost stotih milijard, kar je več kot dvakrat več v primerjavi z lanskim letom, ko je dosegel vrednost 42 milijard dolarjev. Razlog tako velike rasti trga z aplikacijami je ta, da razvijalci programske opreme vedno več vlagajo v programe oziroma aplikacije, ki si jih na mobilnike naloži po več milijonov ljudi. Trgi v Severni Ameriki in Zahodni Evropi že s pridom izkoriščajo dobičkonosnost tovrstnih naložb, medtem ko se pravi potencial šele odpira na razvijajočih se trgih, predvsem v azijsko-pacifiški regiji, kjer cene pametnih telefonov postajajo čedalje dostopnejše. Največjo rast na trgu aplikacij bo v prihodnjih treh letih in pol dosegala Indija, sledile pa ji bodo Brazilija, Argentina, Mehika in Indonezija.
Največji zaslužkarji
Pa poglejmo, katere založniške hiše zaslužijo največ z aplikacijami. Na vrhu lestvice, ki jo je za leto 2015 pripravila analitična družba App Annie, je finski Supercell. Kdo? Morda poznate ali igrate (ali pa vaši otroci) hay day, clash of clans, boom beach in clash royale? No, gre za brezplačne oziroma freemium igre za ios in android, ki pa z mikroplačili znotraj igre Supercellu prinesejo več kot dve milijardi dolarjev prihodkov na leto. Fantastična cifra, še sploh za družbo z le 180 zaposlenimi. Za primerjavo, drugouvrščeni King (candy crush saga ipd.) na leto zasluži podobno vsoto, a ima 1400 zaposlenih. Na tretjem mestu lestvice je Mixi, japonski spletni družabni servis, ki pa izdaja tudi priljubljeno igro monster strike, ki mu na dan prinese več kot štiri milijone dolarjev prihodkov.
Na četrtem mestu je japonski GungHo Online Entertainment, za katerega verjetno še niste nikoli slišali, a njegova mobilna igra puzzle & dragons poskrbi za 91 odstotkov od 1,6 milijarde dolarjev, ki jih zasluži na leto. V prvi deseterici je samo en založnik tradicionalnih videoiger za osebne računalnike ali konzole, in sicer Electronic Arts (fifa, battlefield, need for speed, medal of honor, crysis, mass effect itd.) na desetem mestu, Activision Blizzard (call of duty, destiny, world of warcraft, starcraft, diablo) pa je v svetu mobilnih aplikacij oziroma iger šele na 31. mestu.
Na splošno na lestvici najuspešnejših proizvajalcev aplikacij vladajo vzhodnoazijske družbe, pri čemer založniki iz Kitajske, Japonske in Južne Koreje zasedajo kar 28 od 52 mest; 17 jih je iz ZDA in le sedem iz Evrope. Medtem ko se med prvo deseterico niso pojavljala neka nova imena, pa se je na lestvici top 52 v lanskem letu znašlo 13 novincev, ki kažejo na to, da je mogoče pri aplikacijah zaslužiti tudi s čim drugim kakor le z igrami. Med novinci so tako glasbeni servis Spotify, spletni radio Pandora in InterActive Corp (IAC), spletna družba, ki stoji za aplikacijami za parčkanje tinder, okcupid dating in match.com.
Prihodnost je v aplikacijah
Pokazalo se je, da so naročniške aplikacije dejansko zelo uspešne, saj se vedno več ljudi odloča za udobno in razmeroma poceni možnost prenašanja filmov in serij ter glasbe, raste pa tudi priljubljenost (naročniških) servisov oziroma aplikacij za zmenkarjenje. Uporabniki pametnih telefonov vsako leto prenesejo tudi več iger ter prevozniških in trgovinskih aplikacij.
Čeprav je prodaja Applovih iphonov v zadnjem letu sicer upadla, pa so se močno povečali prihodki od aplikacij, še posebno na Kitajskem, v ZDA in na Japonskem. Google play je tudi v ZDA, kjer Apple še vedno obvladuje 40 odstotkov trga pametnih telefonov, dosegel velik napredek prav na račun širjenja androida, ki je nameščen na neprimerno pestrejšem rangu pametnih telefonov.
Top 52 Na lestvici družbe App Annie je 52 največjih zaslužkarjev iz sveta mobilnih aplikacij tako za Applov ios kakor Googlov android, pri čemer se upošteva tako plačane prenose kakor nakupe znotraj aplikacije, opravljene prek trgovin App Store in Google Play Store, ne upošteva pa se prihodkov od oglasov ali zunanjih naročnin, ki se jih ne plačuje znotraj omenjenih trgovin. |