Podjetje Anni poznajo že zgodnji računalniški navdušenci, ki so se z računalništvom začeli ukvarjati v 90. letih prejšnjega stoletja, ko je bila pot do računalnika vse prej kot enostavna. Večina je drage računalniške komponente kupovala na drugi strani Karavank in jih po tem tako ali drugače skrite peljala mimo jugoslovanskih carinikov. Seveda je bilo nato treba računalnik sestaviti skupaj in takrat so kot gobe po dežju rasla računalniška podjetja, predvsem tista, ki so sestavljala računalnike. Velika večina teh podjetij je danes utonila v pozabo. Med tistimi, ki so prosperirala tudi po osamosvojitvi, je podjetje Anni, ki ga vodi direktor Andrej Matičič, ki je obenem lastnik podjetja. Z njim smo se pogovarjali o trgu računalnikov, njihovem podjetju in načrtih za prihodnost.
Zahteven slovenski trg
»Računalniški trg kljub izjemni rasti nikoli ni bil lahek. Globalni pretresi so tresli tudi slovenski trg, ki je zaradi svoje majhnosti še posebno zahteven. Obdržati se tu se je v zadnjem času izkazalo za težko nalogo, celo težjo, kot če bi nastopali v svetovnem merilu,« pravi Matičič, čigar podjetje Anni, d. o. o., je v slovenskem računalniškem prostoru prisotno praktično od samega začetka in letos praznuje 25. obletnico delovanja. Sogovornik še doda, da številna združevanja in propadi podjetij v tej panogi kažejo na to, da je kruh vse prej kot lahek.
Podjetje je včlanjeno v Trgovinsko zbornico Slovenije, in kot pravi direktor Annija, so z delom zbornice zelo zadovoljni. Zaupa nam, da so v neki neprijetni situaciji prav s pomočjo zbornice in njihovimi strokovnimi nasveti uspešno razrešili nesporazum.
Dobri sodelavci in lastno znanje
Naš sogovornik pravi, da je ime Anni v računalniškem svetu prepoznavno in v vseh teh letih jim je uspelo utrditi svoj položaj na trgu. Na vprašanje, kako jim je to uspelo, odgovarja, da z veliko mero lastnega znanja, strateškimi povezavami in dobro izbranimi poslovnimi partnerji. Seveda pravi, da brez predanosti in volje sodelavcev ne bi šlo. Zato v podjetju skrbijo, da svojim zaposlenim zagotavljajo najboljše delovne razmere. »Zavedamo se, da brez zadovoljnih in motiviranih sodelavcev ni zadovoljnih strank,« še doda Matičič.
Konkurenca je ostra
Zanimalo nas je, kako je s poslom sestavljanja računalnikov, odkar so velike multinacionalke, kot sta na primer Apple in HP, začele prodajati sestavljene računalnike. »Vsak računalnik Anni, naj gre za osnovno pisarniško rabo ali zmogljiv sistem, sestavimo z vso skrbnostjo in v smeri zagotavljanja najboljše kombinacije uporabnosti, nadgradljivosti in cene. Naša dolgoletna tradicija na slovenskem trgu in celovitost prodajnih in poprodajnih storitev zagotavljata uporabnikom računalniških sistemov Anni edinstveno prednost in zagotovilo, da se lahko brezskrbno in z vso predanostjo posvetijo le svojemu delu,« nam odgovori.
Pove nam še, da so si v teh časih, ko se soočajo z ostro konkurenco na trgu, zadali jasno vizijo: doseganje in izboljševanje kakovosti na vseh ravneh poslovanja. »Kupec in njegovo zadovoljstvo sta cilj, h kateremu stremimo. Zavedamo se, da je kupec z vsakim nakupom zahtevnejši, in temu se tudi prilagajamo. Zadovoljen kupec je naša najboljša reklama, ki se je nikakor ne da kupiti v nobenem oglasnem prostoru,« je prepričan Matičič. Zato so osnovne smernice razvoja podjetja Anni vlaganje v tehnično znanje, usposobljenost in motiviranost zaposlenih. Za njihove uporabnike pa neprestano iščejo najustreznejše rešitve in jih prilagajajo njihovim potrebam. »Povezanost s partnerji, kot so HP, Microsoft, Intel, IBM, Lenovo, Dell …, zagotavlja najvišje standarde kakovosti našega razvoja strojne opreme in vključevanje najnovejših tehnologij. V slovenskem prostoru aktivno sooblikujemo ponudbo najsodobnejših tehnologij na področju strežniških, mrežnih in internetnih rešitev,« sklene naš sogovornik.
Številna včlanjenja v TZS
Glavnino članov Trgovinske zbornice Slovenije (TZS) predstavljajo mikro in mala podjetja z do 50 zaposlenimi. »Prispevek malih in mikro trgovcev k ohranjanju trgovinske identitete v Sloveniji je izredno velik,« so prepričani v TZS. Sicer pa je TZS samostojno, prostovoljno, nepridobitno združenje trgovskih podjetij, ki že od leta 2006 skrbi za potrebe delovanja in razvoja trgovinske dejavnosti na domačem trgu in tujih.