Reči, da je izjemna, bi bilo veliko pretiravanje. Trditi, da razburja, še večje. Domnevati, da navdušuje zelo širok krog kupcev, bi bilo nerealno. Ampak zapisati, da je preprosta, skoraj razveseljivo preprosta za nepreproste čase, bi ustrezalo resnici. Precej.
Seatova ibiza, tokrat v varianti ST – to pomeni, da gre za karavansko izvedenko –, je z novo podobo ohranila svoje bistvo: karoserijske linije so nekako uglajene, posebnosti ni. Pravzaprav je tako, da je ibiza za špansko avtomobilsko hišo, ki ji usodo večinoma kroji lastnik, torej nemški koncern Volkswagen (VW), preveč pomembna, da bi si lahko privoščili oblikovno oziroma karoserijsko eksperimentiranje. Čeprav je ST karavan, pa njegova karavanska podoba ni klasična – če si nepozoren, se zdi kot podaljšana petvratna kombilimuzina. Ibiza ST je karavan z zelo ustaljeno, naj rečem enostavno podobo.
Dobra preglednost
ST se vozi v nižjem srednjem razredu, torej tistem, kjer je nesporni kralj že desetletja VW golf. V dolžino meri 422 centimetrov, kar je prava srednjerazredna mera, pri čemer se lahko španski avto pohvali z dokaj velikim prtljažnikom – od najmanj 430 do največ 1164 litrov. Spodobno. Sorodstvo s Volkswagnom (ki ni, to je že jasno, vedno zelo enostavno) se dovolj očitno opazi pri armaturni plošči: je čista, zadržana, znova brez posebnosti. Preglednost je sprejemljiva oziroma dobra, prostornost je na ravni razreda, ni pa izjemna. Podvozje oziroma vzmetenje je naravnano na udobje, vendar daleč od romansko mehkega. Čeprav pravim, da je ibiza ST enostaven oziroma preprost avto, to ne velja za radijski sprejemnik – namučiš se z iskanjem postaj.
Malenkost, ki ti gre z lahkoto na živce
Z vso to enostavnostjo sovpada tudi 1,6-litrski dizelski motor s 66 kW/90 KM; ta požene avto do nič presunljivih, toda povsem sprejemljivih in pričakovanih 180 km/h končne hitrosti, za pot do 100 km/h potrebuje 11,8 sekunde. Tovarniško zapisane povprečne porabe 4,2 litra ne dosežeš oziroma jo zlahka presežeš vsaj za liter in pol – če si pri tem obziren, skoraj nežen s pedalom za plin. Bi si pa želel menjalnik s šestimi in ne le petimi stopnjami – morda bi bilo potem doseganje tovarniške porabe enostavnejše.
Ibiza ST 1,6 TDI style stane 15.795 evrov
Ker so časi takšni, kot pač so, je verjetno realno pričakovati, da bi lahko bila – če sta želja in namen dovolj resna – malo nižja. Vendar drži: enostaven, preprost avto v nepreprostih časih. Pomeni, da sedeš vanj, poženeš motor in se odpelješ... Ne da bi moral prej prebrati navodila, debela kot roman. To je pohvala ...