PO SVETU

Opel bi prevzeli Francozi

Objavljeno 02. marec 2017 09.42 | Posodobljeno 02. marec 2017 09.42 | Piše: Gašper Boncelj

Kar dolgo znotraj avtomobilske industrije ni bilo kakega velikega posla v smislu prestrukturiranja, čeprav posebej v evropi velja, da je trg prenasičen, da prave rasti že dolgo ni in da avtomobilske tovarne niso povsem izkoriščene.

Potem je pred dnevi kot strela z jasnega udarila vest, da se francoska skupina PSA Peugeot Citroën z ameriškim General Motorsom pogovarja, da bi kupila njihovo evropsko enoto Opel/Vauxhall. Stvar vsaj v času tega pisanja še ni dogovorjena, so pa pogajanja na različne strani resna.

Prvi mož skupine PSA Carlos Tavares je prejšnji teden dejal, da bi bilo ta posel dobro imeti, da pa ni nujen... Pametni razlogi za sklenitev bi bili po njegovem v tem, da bi se tako izboljšalo Oplovo poslovanje, izboljšal tržni položaj PSA, obe podjetji pa da bi bili v globalnem pogledu bolj konkurenčni. »Verjamemo, da obstaja možnost, da bi ustvarili evropskega prvaka kot kombinacijo francoskega in nemškega podjetja in da ob tem ne bi pozabili naših britanskih prijateljev (Vauxhall, op. p.). Opel že desetletje ustvarja izgubo, približno milijardo evrov na leto, in mislim, da lahko pomagamo,« je rekel Tavares. Skupaj bi predstavljali skupino, ki bi na leto izdelala okoli pet milijonov avtomobilov. Zdaj je skupna prodajna številka 4,3 milijona, od česar 3,4 milijona odpade na PSA in slab milijon na Opel/Vauxhall.

Odpuščanja niso izključena

Tavares je dodal, da bi Opel ostal prepoznavna nemška znamka, deloma tudi zaradi močnega ugleda na področju razvoja. Kot pravi, bodo spoštovali obstoječe dogovore z delavci, ni pa izrecno izključil zmanjševanja delovne sile. Opel/Vauxhall ima v Evropi več kot 34.000 delovnih mest, skoraj polovico od tega v Nemčiji. PSA ima 184.000 zaposlenih. Prav glede prihodnosti vseh obratov in zaposlenih je okoli posla verjetno največ bojazni.

Ob Oplovih poslovnih težavah je treba dodati, da tudi njihov snubec v tem pogledu ni vselej blestel. Skupina PSA Peugeot Citroën je v zadnjih letih naredila pravi finančni preobrat. Še v letih 2013 in 2014 so bili sami v velikih težavah, reševala sta jih francoska država in kitajski vlagatelj Dongfeng. Stvari so se začele obračati prav po prihodu Portugalca Tavaresa, ki je bil prej številka dve v Renaultu. PSA je imel lani že lep dobiček in maržo.

Sodelovala že prej

PSA in Opel sta že doslej sodelovala na omejenih področjih, predvsem pri skupnem razvoju športnih terencev. Če bi PSA kupil Opel – govori se, da slednjega vrednotijo na 2,85 milijarde evrov – to ne bi bila njihova prva tovrstna poteza. Že zelo dolgo nazaj (leta 1978) je Peugeot prevzel takratne evropske operacije ameriškega Chryslerja, znane pod znamko Simca, a se posel ni izkazal za uspešnega. Seveda verjamejo, da bo tokrat – če se bo zgodilo – z Oplom drugače. 

Deli s prijatelji