PARKIRIŠČE

Ni pajero, je outlander

Objavljeno 12. avgust 2012 22.51 | Posodobljeno 12. avgust 2012 22.50 | Piše: Janez Kovačič

Konec novembra bo pri nas na prodaj novi mitsubishi outlander, športni terenec kompaktnih dimenzij.

Novi outlander je enako dolg, kot je bil prej, lažji je za 100 kilogramov, karoserijsko je običajen, skoraj zadržan (foto: Gašper Boncelj).

Mitsubishi se gotovo spominja drugačnih časov, kakršni so danes. Njegov pajero je bil kralj pravih terencev – če ostanemo le pri tem avtomobilu. Outlander seveda ni njegovo nadomestilo, računa na nekoliko drugačno publiko.

Novi outlander je 465 centimetrov dolg športni terenec (SUV), kar pomeni, da je enako dolg, kot je bil. Mitsubishi se lahko pohvali z malo ugodnejšim količnikom zračnega upora (0,33), njegova karoserijska podoba je nekako ustaljena, všečna, z dokaj oblimi linijami, ozkim pasom luči – tako spredaj kot zadaj – in ne prestrmo odrezanim zadkom. Lep ali ne? Stvar presoje, se ve!

Za cent lažji

Notranjost je – ker je outlander nov – prav tako narejena na novo. Boljši so materiali, armaturna plošča potrjuje bolj ali manj znano japonsko (umirjeno) filozofijo. Ni posebnosti, ergonomija je korektna, izdelava kakovostna. Prtljažnik je pridobil nekaj dodatnih litrov in ponuja od 591 do končno nič izjemnih 1022 litrov prostornine. Ob podrti zadnji sedežni klopi dobiš ravno prtljažno dno in v tem pogledu bi lahko bil tudi enoprostorec.

Kot je zadnje čase razumljivo samo po sebi, ima novi outlander bodisi pogon na vsa štiri kolesa bodisi zgolj na prednji kolesni par. To, da je v novi različici za krepkih 100 kilogramov lažji, je seveda v prid porabi in posledično izpustu preganjanega C02. Tako kot je ponudba različnih mitsubishijev dokaj skromna, tudi ponudba motorjev, ki se ali se bodo vrteli v novem outlanderju, ni pestra. Bencinski agregat pri gibni prostornini 2,0 litra ponuja nič posebno izjemnih ali radoživih 110 kW/150 KM, kar zadostuje za najvišjo hitrost okoli 190 km/h in 10,6 sekunde pospeška do 100 km/h (z ročnim menjalnikom).

Tudi za nas je verjetno bolj zanimiv dizelski stroj z gibno prostornino 2,2 litra in s prav tako 110 kW/150 KM. Njegove zmogljivosti so skoraj enake kot pri bencinski različici, povprečna poraba pa je med 5,0 in 5,5 litra (odvisno do menjalnika oziroma pogona) pa tudi izpust C02 je nižji (130 g/km).

Outlander novih časov se bo k nam pripeljal novembra, ko bodo znane tudi cene. Prav bi bilo, da bi bile vsaj omembe vreden adut ...

Deli s prijatelji