TEST

Nekdaj pony, zdaj i30

Objavljeno 07. julij 2012 23.22 | Posodobljeno 07. julij 2012 23.17 | Piše: Janez Kovačič

Hyundai i30 je (tudi) dokaz za velik napredek južnokorejske avtomobilske industrije.

Hyundai i30 se dobrika evropskemu avtomobilskemu okusu, kar ni presenetljivo. 

Foto: Bruno Kuzmin

Koraki so veliki – pravzaprav so skoki. Prvi hyundai v teh krajih – se še kdo spomni slovitega ponyja, ki je delal konkurenco prav tako slovitemu yugu v ZDA – je bil predvsem cenena eksotika. Hyundai i30 je (znova) dokaz, kaj vse zmorejo tam doli ...

Druga generacija i30 povzema karoserijsko obliko precej večjega i40, pri čemer ta kombilimuzina, ki meri 430 centimetrov, ne ponuja kakšne radikalne podobe. Oblika je usklajena, dovolj elegantna, s smislom za podrobnosti. To, da hoče najprej ugajati evropskemu avtomobilskemu okusu, ki ga je, roko na srce, dokaj težko natančno določiti, je nedvomno. In zdi se, da se je reč posrečila.

Presenetljiva ergonomija

Notranjost je v tem pogledu malo bolj radikalna, zlasti njen sredinski del. Ergonomija je skoraj presenetljivo dobra oziroma ugodna, merilniki čitljivi, ali ti je – kot že zapisano – všeč sredinski del, je stvar okusa. Opreme je veliko in ta zanesljivo izboljša počutje. Ko voziš vzvratno, lahko dogajanje spremljaš v vzvratnem ogledalu, kamera pa je skrita v Hyundaijev znak. Glede na to, da se avto vozi v nižjem srednjem razredu, tistem, kjer kraljuje VW golf, se s prostornostjo oziroma udobnostjo ne more izjemno pohvaliti. Po tej strani je i30 zelo podoben konkurentom – pri tej dolžini in medosni razdalji (265 centimetrov) ni čudežev.

Kakšnega posebnega čudeža ni niti pod pokrovom motorja. Tam je 1,6-litrski bencinski motor z 88 kW/120 KM. Če in ko je avto polno naložen, zahteva prestavljanje v nižje prestave – če hočeš obdržati dokaj spodobno živahnost. Na kožo mu je veliko bolj pisana umirjena, skoraj družinska vožnja, brez pretiranega pospeševanja in podobnih vozniških operacij, ki povečujejo porabo. Če se voziš tako, potem je povprečna poraba od šest do sedem litrov, to pa je nekaj, kar je (še) znosno.

Hyundai i30 je resen, pravzaprav presenetljivo resen konkurent v nižjem srednjem razredu. A skupaj z vsem tistim, kar prinaša, so se nekoliko spremenile tudi cene. Če je nekoč veljalo, da dobiš za malo denarja tudi malo avtomobila, je zdaj obratno. V izvedbi 1,6 CVVT in opremskim paketom premium stane 17.890 evrov. Torej – precej denarja, a tudi precej avtomobila ...

Deli s prijatelji