Fordov focus je zanesljivo na lestvici petih najbolje prodajanih avtomobilov na tej obli. Koliko je k temu prispevala izvedenka ecoboost, je ta hip težko reči. A vsaj nekaj je nesporno – zaradi nje ne bo šel slabše v promet.
Velika moč
V čem je posebnost focusa ecoboost? Pod motornim pokrovom se namreč vrti trivaljnk z litrom gibne prostornine. Tej kombinaciji so včasih pravili mlinček, in sicer takrat, ko so bile take različice bolj dokaz tehnološko-marketinškega igračkanja kot pa resen poskus uspeha na trgu. Ampak časi so se – saj to menda vemo in opažamo – tako spremenili, da je focus ecoboost resen avtomobil za resne čase. Skoraj pika.
Fordov trivaljnik, ki skrbi za skoraj 1300 kilogramov težak focus, iz litra gibne prostornine iztisne 92 kW/125 KM in 170 Nm navora med 1400 in 4500 vrtljaji. Veliko, skoraj presenetljivo veliko.
Realna cena
Še večje presenečenje je vse tisto, kar avto oziroma motor zmore. Skoraj nič nadušnosti, odlikuje ga več kot solidna zmogljivost, saj je končna hitrost nekje med 190 in 200 km/h (!), pospešek 11,3 sekunde, medtem ko tovarna trdi, da je izpust CO2 114 g/km. Vse lepo in tudi prav, kaj pa poraba? Tovarna govori o povprečnih šestih litrih, toda dejstvo je, da je to precej nedosegljiva številka – realna je med 7,5 in 8 litrov. Morda se najde junak ali noga, ki se lahko precej bolj približa tovarniško zapisani porabi, a z običajno vožnjo v normalnem prometu bo to dokaj težko – kljub serijsko dodanemu sistemu start/stop.
Drugače pa je to focus kot sicer: s skoraj izjemnim podvozjem v tem razredu, prepričljivo vodljivostjo, več kot solidno ergonomijo notranjosti in še s čim. Cena – 16.580 evrov – se v sedanjih okoliščinah, ko nikoli ne veš, ali je to končna številka ali jo je mogoče še za kakšen evro znižati, ne zdi izjemna. Bi rekel, da je za tisto, kar ponuja focus 1,0 ecoboost titanium, pravzaprav kar realna.