Res je, nista več črna. Pa še bolj markantna sta z ostreje začrtanimi potezami. Če sežeš višje po opremski lestvici, zadnjega dopolnjujeta srebrna okrasna elementa. Govor je seveda o odbijačih, po katerih najlažje prepoznaš pomlajenega qashqaija. Dodatno mero markantnosti ponujajo preoblikovana žarometa in zajetnejši logotip, za katerim se skriva v primeru bolje opremljenih izvedb radarski tempomat.
Je to vse? Skorajda! Najbolj poučeno oko opazi še manj vidna parkirna tipala, preoblikovani prednji meglenki in zadnje luči s poudarjeno prostorsko grafiko, a gre za detajle, po katerih le strokovnjaki ločijo novi in dozdajšnji model. Kdor se vozi po garažah z nizkim stropom, bo opazil še novo anteno. Namesto nekdanje, navzgor štrleče, je qashqai dobil takšno v obliki plavuti morskega psa.
Brez drame
Kdor je pričakoval kaj bolj revolucionarnega, se je zmotil in bo počakal še kakšna tri leta na povsem novega qashqaija. Je pa občutek sedenja v avtomobilu boljši kot nekoč. Načeloma niti dosedanjemu modelu ni manjkalo nič pretresljivega, a kakovostni premik v smislu materialov ni odvečen. Arhitekturna zasnova je sicer nespremenjena, a v spominu zlahka ostane spodaj spodrezani, odebeljeni in z novo garnituro bolj priročnih stikal opremljeni volanski obroč. Manj pohvalen je resolucijsko neprepričljiv in za današnje standarde že skoraj premajhen zaslon informacijskega sistema na sredinski konzoli. Bolj mikavno deluje napa usnje s prefinjenim krojem iz paketa opreme tekna+. Vse ostalo je bolj ali manj na ravni nekdanjega modela, naj gre za družinsko prostorsko arhitekturo s spodobnim sedenjem na zadnji klopi ali dovolj velik prtljažnik, ki se ob naprej zloženi zadnji klopi zlahka primerja z večino za odtenek daljših karavanov.
Pogonska sivina
Nobenega presenečenja ni pri motorni ponudbi, kjer ponuja med dizli največ 1,6-litrski štirivaljnik s 130 KM. V primerjavi s predhodnikom ostaja na papirju nespremenjen, a se opazi, da zaradi drugačnih nastavitev motorne elektronike in izdatnejše akustične zaščite glede hrupa in vibracij deluje bolj mehko in uglajeno. Ne gre pa za nobeno izstopanje iz razrednega povprečja. Enako velja za 6-stopenjski ročni menjalnik in njegov večinski prenos moči na prednji kolesi. Del motorne moči se preusmeri na zadnjo os le ob zdrsu prednjega kolesnega para oziroma ob vklopu terenske funkcije za polovično delitev moči med premama. To ne pomeni, da je qashqai kralj blatnih globeli in velikih terenskih izzivov, se pa zlahka spoprime s slabo oprijemljivimi mokrimi ali s snegom prekritimi podlagami pa tudi s kakšnim hribovsko-travniškim izzivom. Najbolje se sicer počuti na asfaltu, naj gre za življenje v urbanem okolju, kjer ima dobro preglednost, ali na odprtih cestah, kjer tudi na daljših poteh streže s spodobno mero potovalnega udobja in zmernosti v smislu porabe goriva. Slednja se večinoma vrti med 5,5 in 6,5 litra na sto kilometrov.
Preverjena receptura
Ob pogledu na prenovljenega Nissanovega mestnega križanca verjetno ne boste doživljali občutkov otroka pred vitrino s slaščicami, pa tudi kolena se vam ne bodo tresla zaradi njegove nizke cene. Qashqai je po teh plateh zmeren in preračunljiv, naj gre za zasnovo potniškega prostora, enoprostorske vrline ali počutje, kjer spada še vedno med prepričljivejše v svojem velikostnem in cenovnem razredu. Le kakšno starostno gubo je treba vzeti v zakup.
Nissan qashqai 1.6D 4WD tekna+ Motor: Štirivaljni dizelski s turbopolnilnikom |