PLAVUT MORSKEGA PSA

Lepotičenje qashqaija

Objavljeno 17. november 2017 08.41 | Posodobljeno 17. november 2017 08.42 | Piše: Bruno Kuzmin

Vedno nam je bil všeč, a pogosto smo se obregnili ob njegove odbijače in notranjost; eden izmed Nissanovih prodajno najuspešnejših športnih terencev je doživel manjšo pomladitev.

Prtljažni volumen spada z najmanj 430 in največ 1585 litri med uporabniško boljše, čeprav ne gre pisati o prostorskih rekordih. FOTO: BRUNO KUZMIN

Res je, nista več črna. Pa še bolj markantna sta z ostreje začrtanimi potezami. Če sežeš višje po opremski lestvici, zadnjega dopolnjujeta srebrna okrasna elementa. Govor je seveda o odbijačih, po katerih najlažje prepoznaš pomlajenega qashqaija. Dodatno mero markantnosti ponujajo preoblikovana žarometa in zajetnejši logotip, za katerim se skriva v primeru bolje opremljenih izvedb radarski tempomat.

Je to vse? Skorajda! Najbolj poučeno oko opazi še manj vidna parkirna tipala, preoblikovani prednji meglenki in zadnje luči s poudarjeno prostorsko grafiko, a gre za detajle, po katerih le strokovnjaki ločijo novi in dozdajšnji model. Kdor se vozi po ​garažah z nizkim stropom, bo opazil še novo anteno. Namesto nekdanje, navzgor štrleče, je qashqai dobil takšno v obliki plavuti morskega psa.

Kdor je pričakoval kaj bolj revolucionarnega, se je motil.

Brez drame

Kdor je pričakoval kaj bolj revolucionarnega, se je zmotil in bo počakal še kakšna tri leta na povsem novega qashqaija. Je pa občutek sedenja v avtomobilu boljši kot nekoč. Načeloma niti dosedanjemu modelu ni manjkalo nič pretresljivega, a kakovostni premik v smislu materialov ni odvečen. Arhitekturna zasnova je sicer nespremenjena, a v spominu zlahka ostane spodaj spodrezani, odebeljeni in z novo garnituro bolj priročnih stikal opremljeni volanski obroč. Manj pohvalen je resolucijsko neprepričljiv in za današnje standarde že skoraj premajhen zaslon informacijskega sistema na sredinski konzoli. Bolj mikavno deluje napa usnje s prefinjenim krojem iz paketa opreme tekna+. Vse ostalo je bolj ali manj na ravni nekdanjega modela, naj gre za družinsko prostorsko arhitekturo s spodobnim sedenjem na zadnji klopi ali dovolj velik prtljažnik, ki se ob naprej zloženi zadnji klopi zlahka primerja z večino za odtenek daljših karavanov.

Pogonska sivina

Nobenega presenečenja ni pri motorni ponudbi, kjer ponuja med dizli največ 1,6-litrski štirivaljnik s 130 KM. V primerjavi s predhodnikom ostaja na papirju nespremenjen, a se opazi, da zaradi drugačnih nastavitev motorne elektronike in izdatnejše akustične zaščite glede hrupa in vibracij deluje bolj mehko in uglajeno. Ne gre pa za nobeno izstopanje iz razrednega povprečja. Enako velja za 6-stopenjski ročni menjalnik in njegov večinski prenos moči na prednji kolesi. Del motorne moči se preusmeri na zadnjo os le ob zdrsu prednjega kolesnega para oziroma ob vklopu terenske funkcije za polovično delitev moči med premama. To ne pomeni, da je qashqai kralj blatnih globeli in velikih terenskih izzivov, se pa zlahka spoprime s slabo oprijemljivimi mokrimi ali s snegom prekritimi podlagami pa tudi s kakšnim hribovsko-travniškim izzivom. Najbolje se sicer počuti na asfaltu, naj gre za življenje v urbanem okolju, kjer ima dobro preglednost, ali na odprtih cestah, kjer tudi na daljših poteh streže s spodobno mero potovalnega udobja in zmernosti v smislu porabe goriva. Slednja se večinoma vrti med 5,5 in 6,5 litra na sto kilometrov.

Preverjena receptura

Ob pogledu na prenovljenega Nissanovega mestnega križanca verjetno ne boste doživljali občutkov otroka pred vitrino s slaščicami, pa tudi kolena se vam ne bodo tresla zaradi njegove nizke cene. Qashqai je po teh plateh zmeren in preračunljiv, naj gre za zasnovo potniškega prostora, enoprostorske vrline ali počutje, kjer spada še vedno med prepričljivejše v svojem velikostnem in cenovnem razredu. Le kakšno starostno gubo je treba vzeti v zakup.


Nissan qashqai 1.6D 4WD tekna+

Motor: Štirivaljni dizelski s turbopolnilnikom
Gibna prostornina: 1598 ccm
Največja moč: 96 kW (130 KM) pri 4000 vrt./min.
Največji navor: 240 Nm pri 1750 vrt./min.
Pogon: štirikolesni s 6-stopenjskim ročnim menjalnikom
Masa praznega vozila: 1666 kg
Največja dovoljena masa: 2030 kg
Mere (D/Š/V): 4394/1806/1595 mm
Medosna razdalja: 2646 mm
Prostornina prtljažnika: 430–1585 l
Posoda za gorivo: 65 l
Najvišja hitrost: 190 km/h
Pospešek do 100 km/h: 9,9 s
Poraba goriva (EU): 5,7/4,5/4,9 l/100 km
Izpust CO2: 129 g/km
Uradni zastopnik: Renault Nissan Slovenija
Maloprodajna cena: 33.600 €/34.700 € testni model
Euro NCAP: 5 zvezdic (2014)

 

Deli s prijatelji