POGOVOR TEDNA

Kakovost je ključ do našega uspeha

Objavljeno 14. junij 2016 13.12 | Posodobljeno 14. junij 2016 13.12 | Piše: Staš Ivanc

Tako pravi Jacky Zhao, direktor Huaweija za jadransko regijo, njihov cilj pa je pripeljati najsodobnejšo tehnologijo ljudem in jo narediti uporabno.

Kitajskemu Huaweiju se je uspelo v zadnjih dveh letih prebiti s šestega na drugo mesto med najmočnejšimi proizvajalci pametnih telefonov v Evropi in visoke cilje ima tudi v naših krajih. Jacky Zhao, direktor Huaweija za pametne naprave za jadransko regijo, ki se je te dni mudil v Mariboru, kjer se je udeležil tretje Blogomanije, regionalne konference o blogu in blogerjih, tokrat posvečene modi in lepoti, je v ekskluzivnem pogovoru za Novice povedal, da v prihodnosti vidi Huawei na prvem mestu med proizvajalci pametnih telefonov.

V čem je skrivnost Huaweijevega uspeha?

V resnici ni nobene skrivnosti. Ključ do uspeha je v kulturi podjetja. Smo razmeroma mlado podjetje odprte glave in zaposlujemo ljudi z različnimi talenti z različnih področij. Ključ do našega uspeha v zadnjih treh oziroma petih letih je osredotočanje na kakovost izdelka, uporabniško izkušnjo z izdelkom in njegov videz. Ne glede na to, s čim se ukvarjate, mora biti kakovost izdelka na prvem mestu: če izdelek ni dober, je to vaša največja težava. V zadnjih dveh letih smo veliko vložili v promocijo blagovne znamke in izdelkov ter pridobili ambasadorje Huaweija, kot sta igralka Scarlett Johansson in nogometni zvezdnik Lionel Messi, s katerimi povečujemo svojo prepoznavnost.

Kaj je tisto, kar vas ločuje od konkurence?

Mislim, da smo edini, ki proizvajamo lastne procesorje ter ponujamo tako mrežno opremo in storitve kot potrošniške izdelke. Zato smo sposobni izdelati najboljši telekomunikacijski izdelek, ki bo ponujal najboljšo uporabniško izkušnjo. Veliko vlagamo v raziskave in razvoj: kar 47 odstotkov zaposlenih se ukvarja z razvojem, kateremu vsako leto namenimo najmanj deset odstotkov vseh prihodkov (leta 2014 so za raziskave in razvoj namenili 14,3 odstotka dohodkov oziroma 6,6 milijarde dolarjev). Morda je videti, kakor da nam je uspelo v zadnjih petih letih, a za nami je že dolga pot tehnološkega razvoja (Huawei je leta 1987 začel izdelovati preklopnike za telefonske centrale, odtlej pa je zrasel v telekomunikacijsko podjetje s 170.000 zaposlenimi).

Kaj lahko od Huaweija pričakujemo v prihodnosti?

Želimo postati globalni vodja na področju potrošniških naprav, saj ne izdelujemo le pametnih telefonov, ampak tudi tablice in hibridne računalnike ter mobilne omrežne naprave. Hočemo postati gonilna sila tehnološkega razvoja na vseh področjih. Huawei se je že leta 2010 uvrstil na seznam največjih korporacij na svetu Fortune 500. Naš cilj je pripeljati najsodobnejšo tehnologijo ljudem in jo narediti uporabno v vsakdanjem življenju. Danes se industrija zelo hitro spreminja; tehnologija se razvija vedno hitreje. S pametnimi telefoni lahko izmenjujemo dnevne izkušnje, poslušamo glasbo, brezstično plačujemo izdelke in storitve. Pri Huaweiju smo prepričani, da je pri pametnih telefonih kakovostna fotografija čedalje pomembnejša. Zato smo v sodelovanju z Leico, ki izdeluje vrhunske leče za fotoaparate, razvili telefon P9, ki prinaša najboljše iz obeh svetov: kakovostne tradicionalne leče in sodobno tehnologijo.

Kako pomembna je naša regija za Huawei – kaj je vaš poslovni cilj?

Moj cilj je v prihodnjih dveh ali treh letih pripeljati Huawei na prvo mesto.

Zakaj ste se odločili postati sponzor Blogomanije?

Zame je ključno vprašanje, kako pripeljati visoko tehnologijo v življenje potrošnika in mu jo predstaviti tako, da jo bo brez težav razumel. To je tudi naša odgovornost. Blogomanija je pomemben dogodek, ki povezuje strokovnjake iz sveta industrije, blogerje in predstavnike medijev. Novinarji imate pomembno vlogo pri oblikovanju javnega mnenja, vi ste glas ljudstva, tisti, ki predstavljate potrošnike. Mislim, da bo Huaweijeva sodobna tehnologija tudi z vašo pomočjo bliže potrošniku.

Kakšna je vloga sloga pri razvoju in prodaji pametnih telefonov?

Eno naših gesel je v slogu: ko lepota sreča tehnologijo. Naš najnovejši pametni telefon P9 odraža to prepričanje: če je izdelek vrhunsko oblikovan, uporabniku nekako olajša uporabo tehnologije, ki bi jo sicer morda težje razumel. To je naš namen. Zato smo v oglaševalsko kampanjo tudi pritegnili Scarlett Johansson.

Kako vam je všeč življenje v tem delu sveta?

Krasno je. V Beogradu sem že kakšno leto in v tem času sem obiskal vrsto držav na Balkanu. Življenje tukaj je zanimivo in prijetno, čeprav gre za popolnoma drugačno kulturo od mojega prejšnjega delovnega mesta (bil je vodja Huawei naprav na Novi Zelandiji). Tokrat sem prvič v Mariboru, v Ljubljani pa sem bil že večkrat, saj imamo tam svoje predstavništvo.

Huawei v Sloveniji

Huawei je v Slovenijo prišel že okoli leta 2009 z napravami za mobilni internet, leta 2011 pa je začel Tušmobil ponujati Hauweijeve mobilnike. Tedaj sta bila na prodaj dva modela, zdaj jih je že devetnajst. Največji preboj je dosegel leta 2014 z modelom ascend P6. Kakor pravi vodja Huawei Slovenija Matjaž Kermelj, prodaja raste: lani so prodali okoli 26.000 telefonov, letos pa v petih mesecih že 24.000. Lani so na trgu mobilnikov zasedli sedemodstotni delež, v zadnjih tednih pa v prodaji dosegajo že desetodstotnega. Model P9 lite je v prvem tednu prodaje presegel vsa pričakovanja: predstavljal je kar 40 odstotkov prodaje. Na drugem mestu je model P9, ki se ga prodaja za pol manj, a to je tudi razumljivo, saj gre za drug cenovni razred.

 

Deli s prijatelji