Ni prvič pa tudi ne zadnjič: karoserijo malce povišaš, dodaš plastične obrobe na blatnike, si omisliš štirikolesni pogon, vse skupaj zabeliš s skoraj prestižno notranjostjo in dobiš... Dobiš lahko tudi nekaj, kar se imenuje peugeot 508 RXH.
No, tako enostavno kljub temu ni. Peugeot 508 RXH ponuja še marsikaj drugega. Je tudi hibrid – dizelski –, kar v teh časih ni zelo pogosto. Pogonski sklop sestavljata dizelski štirivaljnik z gibno prostornino 2,0 litra (120 kW/163 KM) in elektromotor, ki ponuja 27 kW/37 KM. Na voljo je dovolj prepričljivih, tudi razveseljivih in sploh ne tako požrešnih 147 kW/200 KM. Posebnost je razdelitev pogona.
Neopazni prehodi
Dizelski agregat prenaša moč na prednji kolesi, električni pa na zadnji. To pomeni, da je lahko 508 RXH vozilo, gnano štirikolesno. Kako vse skupaj deluje? Prehodi med enim in drugim pogonom so neopazni, pravzaprav neobčutni, pri čemer svoje dobro opravi 6-stopenjski robotiziran menjalnik z nekoliko neobičajno shemo prestav. Voznik lahko izbira med štirimi vrstami vožnje oziroma pogona: v načinu auto je vse samodejno, v režimu 4WD je pogon na vseh štirih kolesih (gremo lahko med blato in grmovje, kar pa vseeno toplo odsvetujem, ker je ta peugeot preveč imeniten), ko pa na okroglem gumbu izbereš način zev (zero emission vehicle), gre karavan tudi na elektriko. Ampak ne prav daleč in v dovolj specifičnih razmerah: ne hitreje od 65 km/h, brez odločnega pospeševanja, baterija mora biti vsaj napol polna in v nobenem primeru ne gre dlje kot tri, morda štiri kilometre daleč.
Pomeni, da 508 RXH boleha za enako boleznijo kot tako rekoč vsi drugi hibridi, pri katerih je vožnja le na elektriko mogoča v precej specifičnih okoliščinah. Tako ali drugače, tovarna napoveduje povprečno porabo 4,1 litra in povprečni izpust C02 v vrednosti 107 g/km. Prijazno, še posebno če zmoreš porabiti le toliko dizla, kot pravi tovarna.
Sicer pa se 508 RXH od običajne karavanske izvedenke peugeota 508 razlikuje po posebnih 18-palčnih platiščih grand angle, večji oddaljenosti trebuha od tal (dodatnih pet centimetrov), plastičnih obrobah blatnikov, širših kolotekih ipd. Vse to videzu ne škoduje – morda je zaradi tega celo malo lepši. Hibridni pogon pa ima tudi svojo ceno: ker sta zadaj nameščena tako elektromotor kot baterija, je prtljažnik izgubil 160 litrov. Ni tragedija, opaziš pa kljub vsemu.
Hibridi ta hip in že nekaj časa navdušujejo bolj tehnične navdušence kot tiste, ki si jih morda omislijo zaradi njihove prijaznosti do okolja. In ker ima vse svojo ceno, stane 508 RXH 38.990 evrov – skupaj s popustom ...