PARKIRIŠČE

Hibrid s plusom

Objavljeno 15. julij 2012 22.16 | Posodobljeno 16. julij 2012 09.17 | Piše: Janez Kovačič

Toyota razširja ponudbo hibridnih priusov, septembra bo na prodaj enoprostorska izvedenka prius+.

Prius+ je od običajnega priusa za 13 centimetrov daljši, tudi malce širši in višji, navzven pa bistvenih razlik kljub temu ni (foto: Gašper Boncelj).

Začeti je treba z vprašanjem: kateri avto je bil v letošnjih prvih treh mesecih najbolje prodajan na tej obli? Preprosto vprašanje, težak odgovor. Pomagam – toyota prius! Tako pravi ena od statistik.

Toyotin prius je namreč hibrid in odgovor je vsaj s slovenskega tržnega zornega kota več kot presenetljiv. Ampak mi smo, kar smo, svet, tudi avtomobilski, se drugje vrti v nekoliko drugačno smer. Hibridni prius torej žanje rekorde in utegne se zgoditi, da bo tudi konec leta nosil lovoriko najuspešnejšega, ker se je rodil še prius+, enoprostorska izvedenka sicer že (tudi pri nas) dovolj znanega običajnega petvratnega priusa.

Prius+ jasno dokazuje svoj izvor, karoserijsko spogledovanje z običajnim priusom je nesporno. Je pa nova različica daljša za omembe vrednih 13 centimetrov (461 centimetrov), ima tudi nekaj daljšo medosno razdaljo, avto je malenkost pridobil tudi v višino in širino – kot se za novorojenca vendarle spodobi. Tudi v notranjosti je jasno, od kod prius+, čeprav nekaj razlik vendarle je: najbolj opazna je zajetna sredinska konzola med prednjima sedežema. Da je zajetna, je torej očitno, ampak zakaj? No, vanjo je Toyota spravila sklop litijionskih celic oziroma baterijo, ki je povrhu postavljena pokonci! Za takšno rešitev so se odločili, ker so s tem pridobili enoprostorsko zasnovo oziroma dva dodatna sedeža v zadnjem delu vozila. Tako gre v tega priusa lahko celo sedem potnikov; seveda ni sporno, da sta zadnja dva sedeža dokaj utesnjena, primernejša za otroke, vendar je prius+ lahko tudi sedemsedežnik. In pika!

Plus na minus

To dejstvo seveda vpliva na volumen prtljažnika. Če je na krovu sedem ljudi, meri liliputanskih 232 litrov, ko sta le dva, je na voljo skoraj gromozanskih (za ta razred) 1750 litrov! Ampak v priusu+ ob tem ni mogoče pozabiti na bistveno: pogonsko zasnovo. Hibridni sklop je vsaj načeloma enak kot v običajnem priusu: 1,8-litrski bencinski motor in elektromotor skupaj ponujata 100 kW/136 KM. Toda izboljšano je delovanje v hladnih voznih okoliščinah (kar ni nepomembno), elektromotor je zdaj vodno hlajen (v priusu zračno), malenkost drugačen je tudi brezstopenjski menjalnik. Sicer pa zmore prius+ največ 162 km/h in se do 100 km/h pripelje v dobrih 11 sekundah. Kaj pa poraba, saj to je pomemben del priusa+? Okej, nekako pet litrov, na avtocestah liter več, pri čemer tovarna navaja tudi izpust C02 v vrednosti od 95 do 101 g/km. Gre ta plus tudi zgolj na do okolja bolj prijazno elektriko? Gre, seveda, toda ne prav daleč ali dolgo in le do hitrosti 50 km/h...

Prius+ se k nam pripelje septembra

Stal naj bi od 31.000 evrov naprej. Mislim, da bo najprej in najbolj zanimiv za tiste, ki se navdušujejo nad tehniko oziroma tehnologijo in jim bo za dodatna dva sedeža nekaj manj mar.

Deli s prijatelji