PARKIRIŠČE

FOTO: Kombilimuzina, ki je karavan

Objavljeno 09. december 2012 20.05 | Posodobljeno 09. december 2012 20.05 | Piše: Janez Kovačič


Hyundai i30 wagon je dokaz napredka korejskega oblikovanja, ki je bilo nekdaj zelo dolgočasno.

Hyundai i30 wagon je še en dokaz, da Korejci znajo, hočejo in zmorejo narediti očesu dopadljiv avtomobil. Foto: Boštjan Okorn

Petvratna kombilimuzina ali kombi oziroma karavan? Dilema pri Hyundaijevem avtomobilu i30 wagon je razumljiva, logična, nič nenavadna. Morda bi bilo treba reči, da je ta hyundai, ki hoče biti karavan, mešanec med kombilimuzino in karavanom.

Prostoren in prikupen

Južnokorejsko oblikovanje avtomobilov je napredovalo – naredilo je svetlobni korak naprej. To velja tudi za Hyundai, ki je s Kio združen v čedalje večji, predvsem pa tržno vse bolj uspešen koncern. i30 wagon je sad nove filozofije oziroma opaznega napredka: nič več karoserijske dolgočasnosti in pretirane enostavnosti. Tudi izbira barv, nekoč omejena na sivo in črno ali odtenek ene in druge, je bistveno bogatejša. Skratka – i30 wagon je dokaz novega razumevanja avtomobilov, še bolj pa dejstva, da se najprej kupuje z očmi – tudi hyundaije.

Ker je i30 wagon karavan, sta pomembni prostornina prtljažnika, njegova uporabnost – pa še kaj. V tem pogledu je avto nižjega srednjega razreda, sicer dolg 448 centimetrov, skoraj navdušujoč: osnovnih 528 je mogoče razširiti na 1642 litrov. S to prostornino se i30 zlahka primerja z avtomobili srednjega razreda. Po drugi strani pa je škoda, da zadnje sedežne klopi, sicer deljive v razmerju 60 : 40, ni mogoče vzdolžno premikati – mimogrede hvalim to, da je pod prtljažnim dnom nekaj prostora, kamor je mogoče spraviti nekatere malenkosti. V tem pogledu je ta hyundai res družinski – uporaben, dovolj prostoren, na pogled (skoraj) prikupen.

Pod sedem litrov ne gre

Motor, 1,6-litrski bencinski štirivaljnik z 88 kW/120 KM in 156 Nm navora, ne obljublja prav veliko. Zmota, sicer ne velika, vendarle zmota. Posrečena je kombinacija s šeststopenjskim ročnim menjalnikom, ker je čas tudi za malo lenarjenja. Končna hitrost okoli 190 km/h je solidna, pričakovana. Če hočeš iztisniti kaj več, se mora motor zavrteti čez 4000 vrtljajev, kar seveda ni velika posebnost. Všečno je, ker je tudi podvozje malo trše – kljub družinskemu značaju –, manj pa to, da s porabo skoraj ne moreš pod sedem litrov. In malenkost, ki morda to niti ni: modra barva zaslona na sredinskem delu armature ni nekaj, kar bi se mi posebno priljubilo ...

Ker je s cenami in popusti ta hip križ (beri: precej zmede), stane avto v izvedbi 1,6 comfort 16.690 evrov. i30 wagon je dokaz, da nič ni več tako, kot je še pred časom bilo – v tem primeru bistveno bolje. Pika.

Deli s prijatelji