TEST

FOTO: Dober, premijski, drag

Objavljeno 18. november 2012 09.41 | Posodobljeno 17. november 2012 21.25 | Piše: Janez Kovačič

Ključne besede: audi A3 test

Novi audi A3 je povsem nov, čeprav se na prvi pogled zdi, da je skoraj enak, kot je bil ...

A3 je narejen povsem na novo, malenkost je daljši, načeloma se vozi v premijskem nižjem srednjem razredu (foto: Gregor Pucelj).

Moti se, kdor misli, da je odličnost, ki ji pravimo premijskost, rezervirana zgolj za velike, dolge in podobne. Audi A3 se načeloma vozi v nižjem srednjem razredu, a v njegovem premijskem delu. Prav to pomembno vpliva na tržno publiko – A3 kljub razmeroma skromnim dimenzijam ni avto za vsak drugi žep. Skoraj pika.

Prednosti in slabosti trivratnikov

Tretja generacija audija A3, ta hip na prodaj le v trivratni različici (petvratni sportback se bo kmalu pojavil tudi na slovenskem trgu), je narejena povsem na novo. Ampak na prvi pogled se zdi, da je avto enak. Ko in če imaš priložnost videti, kaj je novega in koliko dela oziroma truda (s tem pa seveda denarja) je bilo vloženega v prenovo, nekoliko lažje razumeš, zakaj je drugi najmanjši audi premijski tudi zaradi cene. Končno drži, da v opisani različici stane več kot 33.000 evrov, kar seveda ni mačji kašelj. Tako ali drugače – A3 nove generacije je narejen na novi osnovi, ki jo bo koncern Volkswagen (ki ima pod seboj tudi Audija) uporabil še za nekaj drugih modelov oziroma avtomobilov. Ampak to je manj pomembno. Bolj pomembno je to, da je avto zaradi uporabe lahkega aluminija shujšal za 25 kilogramov, zaradi česar ima skromnejšo porabo in manjši izpust CO2, poleg tega pa se je podaljšal za 23 milimetrov na 4,2 metra dolžine.

V drugih cenejših paketih ga ni

Trivratni avtomobili imajo svoje prednosti, tudi slabosti. Med slednje spada neroden dostop do zadnje sedežne klopi. Velja tudi za A3, pa čeprav ima že skoraj sloviti sistem easy entry, ki olajša dostop do zadnjih sedežev. In tam je zadovoljivo velik prostor za dva – seveda ne preobilna in ne prevelika. Spredaj se sedi zelo dobro, armaturna plošča je čista, potrudili so se, da je stikal manj, kot jih je bilo. Izdelava je kakovostna, uporabljeni materiali prav tako (saj je premijski, ne?!), preglednost nazaj je okrnjena. Počutje je dobro, skoraj imenitno. Dober vtis naredi tudi motor v kombinaciji z menjalnikom in voznimi lastnostmi. Dvolitrski dizelski TDI ima namreč 110 kW/150 KM in 320 Nm navora, kar pomeni, da je ob gabaritih in dimenzijah novega A3 moči dovolj. Povprečna poraba je okoli 6,3 litra goriva, kar je seveda spodobno, in če si omisliš opremski paket ambition, dobiš zraven še nastavljivo podvozje (drive select, se temu pravi v Audijevem jeziku). Priporočam, a ga žal ne dobiš v drugih, cenejših paketih. Je pa, znova žal, tudi tako, da je treba doplačati še cel kup drugih uporabnih dodatkov.

Audi A3 ponuja več, kot si obetaš. A tudi stane več, kot si misliš. A3 je narejen povsem na novo, malenkost je daljši, načeloma se vozi v premijskem nižjem srednjem razredu. Manj je stikal, so pa opazni kakovostni materiali. Dostop do zadnjih sedežev je težavnejši. Prtljažnik ne more biti velik, po tej plati A3 pač ni družinski. A3 je ta hip na voljo le v izvedbi s tremi vrati, petvratni sportback pa je tudi že nared.

Deli s prijatelji