Vse je enkrat prvič – tudi to, da Ford ponuja najmočnejšega focusa z oznako ST v karavanski oziroma kombijevski karoserijski različici. In to mu nič, prav nič ne škoduje.
Kaj ponuja?
Ford focus ST v karavanski izvedbi je avto, ki ga ne bi smel prezreti – vsaj zlahka ne. Nizkopresečne gume, črna 18-palčna platišča nenavadne oblike, rdeče zavorne čeljusti, črno zamrežena prednja maska, zelo poudarjene stranske obloge, sredinsko nameščena šestkotna izpušna cev , za dober centimeter znižano podvozje ... Focus ST napoveduje dirkaški značaj, a ne preveč bahaško – ni za tiste, ki hočejo ugajati vsem in takoj.
Tudi notranjost je dirkaško privlačna, vendar daleč od kakšne relijske špartanskosti, kjer bi se domače počutil kakšen Sebastien Loeb. Izjemna sta prednja sedeža – ponujata zelo dobro oporo telesu, hkrati pa nista dirkaško neudobna ali, bog ne daj, trda. Dirkaško naravo potrjuje tudi armatura s tremi manjšimi merilniki pod prednjim steklom (pritisk, temperatura olja v motorju, delovanje turbopolnilnika), precej odebeljen volan, kovinske stopalke ipd. Zadaj se sedi običajno, naj rečem zelo znosno, karavanski prtljažnik povečuje uporabnost avtomobila – ST v tej različici je dirkač z nahrbtnikom. Ni slaba kombinacija.
Za ta denar dobiš veliko avtomobila z dirkaškim značajem
Bistvo je seveda motor in z njim povezane zmogljivosti – 2,0-litrski bencinski agregat s turbopolnilnikom ima 184 kW/250 KM ter 360 Nm navora, kar je dovolj, da te večina gleda v zadek. Če seveda hočeš, si upaš in še kaj. Motor se zlahka vrti v visoke vrtljaje, moči je vedno dovolj, slovita turboluknja je skoraj neobčutna. Zmogljivosti – vsaj tiste hitrostne – so pričakovane: skoraj 250 km/h, do 100 km/h se pripelješ v 6,5 sekunde. Hitro, zelo hitro. Po tej strani je ST povsem enakovreden konkurentom. Ni dvoma. Poraba – je to pri takšnem avtu pomembno? Večinoma lahko preživiš z devetimi ali desetimi litri, ko pa dirkaško ali moško pohodiš, gre zlahka na 13 litrov ali še malce čez ...
Ford focus ST 2,0T v karavanski različici (obstaja tudi petvratna izvedenka) stane 25.730 evrov. Zlahka zapišem – za ta denar dobiš veliko avtomobila z dirkaškim značajem. Da je ob tem vsakdanje uporaben, tako prtljažniško kot družinsko, je zgolj plus – ne tako nepomemben.