Danes ob 10.15 je iz britanskega Lydda do francoskega Calaisa poletelo električno letalo E-fan in opravilo zgodovinski polet, ki je trajal komaj dobre pol ure.
Enako pot so julija leta 1909 uzrli trije pogumni piloti: Hubert Latham, Charles de Lambert in Louis Blériot. Bili so bitko s časom: kdo bo prvi uspešno preletel Rokavski preliv? Nagrada je bila za tiste čase mamljiva, 1000 funtov je čakalo na srečneža, ki bi si upal oditi na tako pot. Zmagal je Blériot, ki je za pot čez vodo porabil dobrih 36 minut in utišal vse skeptike, ki so trdili, da tak podvig ni mogoč. Ostalo je bila zgodovina, njegovo letalo pa si še danes lahko ogledate v enem od pariških muzejev.
Foto: Takole se je Bleriot pred 106 leti pripravljal na zgodovinski polet. Foto: Wikipedia
7. julij 2015 je za Slovence ostal le navaden dan
Kot kaže, v francoskih ali britanskih muzejih ne boste mogli uzreti električnega letala Iva Boscarola, poimenovanega Alpha. Gre za slovensko letalo, ki bi ta teden, v torek, 7. julija 2015, moralo ponoviti Blériotov podvig. V zgodovino bi se zapisalo kot prvi ekološki frčoplan, ki bi pot iz Francije v Anglijo zmogel brez izpustov toplogrednih plinov in brez kapljice goriva. Le ob pomoči elektrike. Nedvomno bi šlo za izjemen mejnik, ta torek pa bi bil z zlatimi črkami zapisan v slovenski inovatorski in svetovni letalski industriji.
- Ivo Boscarol
Panični nemški Goljat s pravnimi fintami nad slovenskega Davida
Pišemo v pogojniku, ker zgoraj omenjenega poleta ni bilo. Kot smo že poročali, ne zato, ker Boscarolovo letalo ne bi bilo pripravljeno za tak podvig, pač pa zato, ker ga je Pipistrelov tehnološki partner, nemški velikan Siemens, načrtno in podrepno prizemljil. Z izgovorom, da njihov elektromotor, ki je vgrajen v Alpho, ni testiran za polet nad vodo, so Boscarolu nešportno prepovedali polet. V paniki so za njim v dir celo poslali enega od Siemensovih direktorjev, ki je šel osebno preverjat, kje se letalo nahaja, in zaseči njegov motor. Mimogrede, kot smo kasneje razkrili, je eden od Siemensovih direktorjev, ki so poskrbeli za prizemljitev slovenskega letala, naših korenin.
Preberite, če ste spregledali:
Trojanski konj
Siemens je bil v tej igri močnih in vplivnih trojanski konj: Boscarolu so se nemški direktorji vedno nasmihali in mu prijazno stiskali roke. Ko je postal prevelik in preveč inovatorski, so ga hitro utišali in ga žrtvovali za interese večjih proizvajalcev letal. Dejstvo namreč je, da je Siemens še kako vpet v projekt električnih letal. Tesno namreč sodeluje z največjim evropskim proizvajalcem Airbusom in vlaga v njegov projekt električnega letala. Na letalu E-fan tako najdemo Siemensove napise, čeprav so nam odgovorni v tem podjetju zatrdili, da E-fan ne uporablja Siemensovega motorja.
V tehnološki latovščini so nam pojasnili, da sta »družbi Siemens in Safran sodelovali s podporo Airbusu pri karakterizaciji in verificiranju pogonske enote E-Fan 1.0. Komponente za električno pogonsko enoto niso bile proizvedene niti v Siemensu niti v Safranu, pač pa jih je kupil Voltair S.A.S., družba v stoodstotni lasti Airbusa, od različnih proizvajalcev.« Namignili so nam tudi, da naj Pipistrel ne bi imel vseh potrebnih dovoljenj za ta prelet, čeprav Boscarol trdi drugače.
Foto: Tole je Pipistrelova načrtno prizemljena električna Alpha.
Pipistrel že čestital konkurenci za uspeh
Boscarol pa medtem športno: »Že vnaprej želim čestitati našemu tekmecu Airbusu in njegovemu pilotu gospodu Francisu Debordeju za opravljen nov mejnik v električnem letalstvu.« Kako pomemben je, dokazuje dejstvo, da je Airbus samo za žurko ob podvigu zapravil kar pol milijona evrov.
Pravkar se je razvedelo, da je, potem ko je prebral novico o tem, kako je Airbus preprečil Pipistrelu, da bi kot prvi preletel Rokavski preliv z električnim letalom, pilot Hugues Duval to storil sam s svojim električnim letalom Cri-Cri. Več o tem tukaj.