Zgodba je znana, a jo je dobro ponoviti: ko je francoski Renault pred leti kupil romunsko Dacio iz zakotnega Piteštija, je bilo odločeno, da bodo dacie namenjene predvsem manj zahtevnim (beri: revnejšim) evropskim (in drugim) trgom. In glej – postale so zanimive in uspešne tudi na bogatejših evropskih (in drugih) trgih, na primer v Franciji, Nemčiji in še marsikje. Tudi športni terenski duster (SUV) je otrok tega načrta.
Navzven ne deluje grobo ali okorno, le terensko. Spada v kategorijo dimenzijsko še primernih športnih terencev, torej tistih, ki jim tudi izrazito mestno ali urbano okolje ne more povzročati izjemnih težav. Pravzaprav je s svojimi 431 centimetri avto nižjega srednjega razreda, pa tudi višina – 163 centimetrov – je znosna.
Speljevanje z drugo
Karoserijska podoba je univerzalna, brez posebnosti, ki jih – roko na srce – pri športnih terencih niti ne more biti veliko. Skratka, romunski duster je avto, ki vam ga zaradi kakšne posebne karoserijske lepote ne bodo zavidali – z njim se torej ne boste mogli postavljati. Morda to v današnjih časih sploh ni slabo.
Tudi notranjost je narejena v tem slogu: dobra sedeža, neizrazita prostornost (ko moraš sedeti zadaj), dokaj velik prtljažnik (od najmanj 475 do največ 1635 litrov) z nerodnim rolojem in – to je pohvala – s povsem običajnim rezervnim kolesom in armaturno ploščo, ki ji pravzaprav nič ne manjka ipd. Menjalnik je ročni in 5-stopenjski, narejen oziroma izračunan tako, da pogosto bolj ustreza vožnji po blatu in grapah. Zato speljuješ z drugo (tudi takrat, ko je avto do vrha naložen) in pogrešaš šesto.
Štirikolesni pogon zanesljivo zmore marsikaj, pa ne zaradi svoje mehanike, ampak zaradi tega, ker duster ni tako imeniten, da se z njim ne bi zapeljal z gladkega asfalta. To je njegova velika prednost, še posebno takrat, ko si ga omisliš za takšne vožnje oziroma ceste, kjer je drugih športnih terencev škoda, ker so predragi, prelepi in še kaj.
S svojim 1,5-litrskim dizelskim motorjem dCi (81 kW/110 KM) med hitrejšimi ali avtocestnimi vožnjami ni posebno izjemen: ko gre števec proti 160 km/h, postane agregat preglasen in moteč pa tudi poraba (od sedem do osem litrov) v sedanjih časih ni nekaj, s čimer bi se lahko posebno hvalil.
V izvedbi 1,5 dCi 4x4 laureate – to je oznaka za opremo, ki pa je ni veliko in ni tako izjemna, da bi ti padla v oči – stane duster 19.840 evrov. No, to pa je že cena, ki ni lahko unovčljiv adut. Ampak dokler ga prodajajo tako dobro, kot ga, tudi cena ni problem. Očitno. Duster ni ne velik ne visok – niti okoren. Je športni terenec, ki po dimenzijah spada v nižji srednji razred.