Bilo je leta 1997. Na ceste je pripeljal takrat najmanjši mercedes – mercedes razreda A. Pogon na sprednji kolesni par, sendvič gradnja, številne druge novosti. In se je zgodilo: na švedskem severu so ga med tako imenovanim losovim testom prevrnili. Katastrofa? Zdelo se je že tako. Ampak Mercedes-Benz je malčka A vpoklical, serijsko in zastonj vgradil takrat prav tako revolucionarni stabilizacijski ESP ter ga poslal nazaj na trg. In avto se je zelo dobro prijel.
Zdaj je mercedes A, še vedno najmanjši pri hiši iz nemškega Stuttgarta, narejen na novo. Drugo generacijo avtomobilskim novinarjem te dni predstavljajo pri nas (o tem smo obširno pisali prejšnjo nedeljo) in ni pretiravanja v trditvi, da je to povsem drugačen avto. Če je bil prejšnji A družinski enoprostorec, se nova različica spogleduje z drugačnim občinstvom. Precej daljši, kot je bil (zdaj 435 centimetrov), in 16 centimetrov nižji (143 centimetrov) je veliko elegantnejši in tudi bolj športen. Na voljo je le v petvratni karoserijski izvedbi – verjetno se bo pozneje pojavila še kakšna –, je precej kupejevski, zato ne preseneča niti izjemen količnik zračnega upora, prav tako tudi ne to, da je A vsaj malo slovenski, saj je pri oblikovanju sodeloval Robert Lešnik, že nekaj časa ne nepomembno oblikovalsko ime pri Mercedes-Benzu. In da je druga generacija drzno drugačna, tudi lahko zapišemo.
Pestra ponudba
Pravijo, da se bo novi A na slovenske ceste pripeljal septembra in da ponuja tudi opremo, ki jo je treba pri konkurenci doplačati, to pa najmanjši mercedes vidi predvsem v beemveju serije 1 in audiju A3, seveda. Serijsko bo imel radarski sistem za preprečevanje naleta, zavorni sistem XTC, ki omogoča hitrejšo vožnjo v ovinek itd. Motorna ponudba je zelo pestra: skupaj bo na voljo sedem agregatov, štirje bencinski in trije dizelski v razponu moči od najmanj 80 do največ 115 kW. Najmočnejša izvedenka z oznako 250 sport se bo na svet pripeljala najpozneje. Vsi motorji ustrezajo okoljskemu normativu evro 6, kar pomeni, da pri tej nemški avtomobilski hiši okoljske zahteve jemljejo dovolj resno, ampak to ne bi smelo biti kakšno posebno presenečenje.
Če je želja po novem mercedesu A neustavljiva, potem ne bo težav, kajti naročila in vplačila že sprejemajo. Ker so časi taki, kot pač so, je težko napovedati, koliko naj bi jih prodali pri nas. Ni pa skrivnosti pri cenah: v najcenejši izvedbi je mercedes A na voljo za 22.320 evrov (A 180), različica A 250 sport pa bo stala 34.570 evrov. Drži – mercedes A je premijski, čeprav je malček.