PARKIRIŠČE

Cruze je karavan

Objavljeno 30. julij 2012 18.01 | Posodobljeno 30. julij 2012 18.01 | Piše: Janez Kovačič


Po limuzini in petvratni izvedenki Chevrolet predstavlja še karavansko različico cruza.

Cruze v karavanski ali SW-izvedbi ponuja ustaljeno, konvencionalno obliko (foto: Janez Kovačič
).

Sliši se dobro – Chevroletov cruze je najuspešnejši avto te ameriške avtomobilske hiše. Še bolje se sliši: je tudi med desetimi najbolje prodajanimi avtomobili v letošnjih treh mesecih na obli! In ko je železo vroče, kuješ naprej in skuješ novo karoserijsko izvedenko cruza, tokrat karavansko različico. Nič posebno novega.

Družina je zdaj popolna

Cruze je bil doslej na voljo kot štirivratna limuzina, torej v izvedbi, ki na slovenskem trgu ni posebno priljubljena, in kot petvratna kombilimuzina oziroma station wagon (SW). S karavanom je družina popolna, saj nič ne kaže, da bi se rodilo še kaj, na primer kakšen CC (kupe/kabriolet) ali podobno. S 467 centimetri dolžine je skoraj tipičen predstavnik karavanskega nižjega srednjega razreda, torej tistega, v katerem – vsaj na evropskih tleh – je nesporen gospodar Volkswagnov golf v različnih karoserijskih izvedbah. Ko pogledaš cruza SW, ne moreš opaziti kakšne oblikovne karoserijske posebnosti. Tega tudi ne moreš in ne smeš pričakovati, kajti cruze tudi v tej podobi računa na kar najbolj široko publiko in ta ima – saj to se menda ve – zelo splošen, konvencionalen, pravzaprav zadržan okus.

S karavanom vedno računaš na družinsko usmerjene kupce, kar seveda velja tudi za cruza v tej izvedbi. Družina ob vsem drugem potrebuje tudi velik prtljažnik. Ta je seveda povečljiv, tudi zadnja sedežna klop je (logično) deljiva v razmerju 40/60, na voljo pa je od najmanj 500 do največ 1478 litrov prostora. Cruze je tudi po tej strani tipični predstavnik karavanskega nižjega srednjega razreda, kar pomeni, da ima veliko konkurentov. Ampak drugače v tem razredu tudi ne more biti.

Ne zaostaja za konkurenco

V notranjosti je to seveda cruze kot sicer. Ob 268-centimetrski medosni razdalji je prostornost pričakovana, torej ni izjemna – v dobrem in slabem. To velja tudi za preglednost, podvozje je naravnano na udobje, zato je tudi požiranje cestnih neravnin in podobnega povsem spodobno. Pri višjih ravneh opreme je serijski tudi 7-palčni zaslon na dotik, pri katerem je mogoče ugotoviti, kako deluje Chevroletov my link, razvedrilno-informacijski sistem (bluetooth, mp3, ipod, ipad, navigacija ipd.). Skratka – cruze v karavanski izvedbi ne more in ne sme zaostajati za konkurenco.

Pri motorjih je v primerjavi s prej omenjenima izvedenkama nekaj novosti. Motorjev je sicer pet, od tega trije bencinski in dva dizelska. Na bencinski strani je nov 1,4-litrski agregat s turbopolnilnikom in s 103 kW/140 KM pri 6000 vrtljajih v minuti (največ 200 km/h, 9,5 sekunde do 100 km/h, povprečna poraba po tovarniških podatkih 5,7 litra), na dizelski pa 1,7-litrski motor, ki zmore 96 kW/130 KM pri 4000 vrtljajih. Rekel bi, da je cruzu SW na pločevinasto kožo bolj pisan dizelski stroj. Je seveda prožnejši, tudi tišji, z zmogljivostmi, ki so na primer enake 1,4-litrski bencinski različici, vendar z malo nižjo porabo (tovarna pravi, da naj bi bilo povprečje 4,5 litra). In ker gorivo stane toliko, kot stane, in ker je dizel še vedno malenkost cenejši, se o izbiri splača premisliti.

Cruze SW bo pri nas na voljo čez približno dober mesec. V najcenejši izvedbi (1,6, opremski paket LS+, ki bo imel tudi klimo, ABS, ESP, elektrificirana stekla ipd.) bo stal najmanj 11.790 evrov. Konkurenčno. Sedempalčni zaslon je pribežališče Chevroletovega infozabavnega sistema my link. Notranjost: enaka kot v obeh drugih izvedbah. Karavani se postavljajo s prtljažnikom. Cruzov je na ravni konkurentov.

Deli s prijatelji