Prvič je bil že zelo davnega leta 1995, sedaj je četrtič. Honda CR-V, srednje velik športni terenec oziroma SUV, začenja vožnjo po slovenskem tržnem prostoru. In če so bili načrti pri rojevanju vseh prejšnjih generacij skoraj ambiciozni, so sedaj previdno skromni – prihodnje leto računajo na okoli 150 kupcev. Upanje, da se uresniči, je menda realno.
Nov, a ne prenovljen
Četrti CR-V je narejen v duhu sedanjih časov: je pet milimetrov krajši, kot je bil (sicer je dolg 457 centimetrov), tri centimetre nižji, vendar znotraj ponuja deset milimetrov več prostora po višini, količnik zračnega upora je izboljšan za 6,5 odstotka (kar je v prid skromnejši porabi). Ima 25 milimetrov nižji prtljažni rob (kar omogoča lažje nalaganje prtljage oziroma tovora), večji prtljažnik (od 589 do 1669 litrov), ki je po tovarniških trditvah največji v tem razredu, ipd. Skratka, športni terenec – po izvoru japonski, nastaja pa v britanskem Swindonu –, je nov, ne pa prenovljen...
Novi CR-V je znotraj, predvsem pa zadaj, prostoren – tako po dolžini kot tudi po višini. Ker so nekoliko spremenili vzmetenje, je udobnejši. Med novostmi je treba omeniti gumb econ. Ta spreminja nastavitve motorja, delovanje klimatske naprave in menjalnika, vse to pa omogoča ugodnejšo porabo. Notranjost malo spominja na tisto v enoprostorcu, kar morda potrjuje tudi dovolj preprosto zlaganje zadnje sedežne klopi v dveh korakih. Opremski paketi so štirje, menjalnika pa dva – šeststopenjski ročni in petstopenjska avtomatika.
V znamenju varčevanja
Pri motorjih je bilo v središču – vsaj malo – varčevanje. Ker so zmanjšali trenje, se je poraba v povprečju znižala za deset do 12 odstotkov. Pri ročnem menjalniku je serijski tudi sistem start/stop, zaradi česar je izpust CO2 manjši za okoli 5 g/km. Motorja sta dva – bencinski ima 2,0 litra in 114 kW/155 KM, dizelski pa 2,2 litra in enako moč, vendar že pri 4000 vrtljajih v minuti. Prihodnje leto se bo pojavil tudi 1,6-litrski dizel, kar bo nedvomno dobrodošlo. Največja novost četrte generacije je dvokolesni pogon (na prednji par), saj je bil CR-V doslej na voljo zgolj s štirikolesnim. Odločitev je logična, kajti kupcev, ki bi se radi vozili v športnem terencu, a ne potrebujejo dražjega 4x4, je vse več.
Četrti CR-V se torej na slovenski trg odpravlja previdno in zadržano, časom primerno. V najcenejši izvedbi (z bencinskim motorjem) je na prodaj za najmanj 22.990 evrov, začetna dizelska različica pa stane najmanj 28.490 evrov.