LJUBLJANA – Chipolo je izdelek, ki bo gotovo prav prišel vsakemu, ki ima težave z izgubljanjem ključev ali drugih predmetov. Na spletu pa so se kmalu po tem, ko je bil predstavljen na Kickstarterju, pojavili očitki, da nekaj takega že obstaja. Razvijalci Chipola v Nollieapps temu ne oporekajo. »Ko smo začeli razvijati Chipolo, je bilo na trgu nekaj podobnih naprav, vendar niso delovale na enaki tehnologiji. Ker smo Chipolo razvijali in izpopolnjevali skoraj leto dni, je seveda na trg prišlo nekaj podobnih naprav.« Dodajajo, da je Chipolo izključno plod njihovih idej in znanja.
Zakaj je slovenski izdelek boljši?
Izdelek slovenskih inovatorjev so mnogi primerjali z The Tile, ki deluje izključno na napravah iOS, Chipolo pa tudi na androidih. Z napravami z operacijskim sistemom Windows bo Chipolo združljiv predvidoma naslednje leto. »Chipolo ima kar nekaj funkcij in lastnosti, ki jih The Tile nima oziroma ne bo imel, kajti ne vemo, kdaj bo ta produkt na trgu. Ko se baterija izprazni, jo lahko uporabnik sam zamenja. Če ne najdemo svojega telefona, pa lahko Chipolo potresemo in telefon se bo oglasil. Chipolo je obenem tudi termometer, saj sporoča temperaturo okolja, v katerem se nahaja. Termometer smo vedno pogrešali na naših mobilnih telefonih,« je razlike med izdelkoma pojasnil Tadej Jevševar. Za vse ljubitelje barvitosti bo na voljo v kar devetih barvnih odtenkih.
|
Dostopen bo prej kot The Tile
Razvijalci pravijo, da se s tem, ali gre za kopiranje enega ali drugega izdelka, ne mislijo obremenjevati, saj so se, preden so Chipolo registrirali kot blagovno znamko, pozanimali, ali lahko idejo tudi patentirajo. »Na žalost se delovanja v taki meri, kot delujejo izdelki, kot je Chipolo, ne da patentirati. Torej, Chipolo bo dostopen našim kupcem veliko prej kot The Tile.«
Slovenski razvijalci pravijo, da so od ponedeljka, ko so začeli kampanjo na Kickstarterju, stoodstotno osredinjeni na to. »Trudimo se našim podpornikom odgovarjati na vprašanja kar se da hitro, ker pa smo v manj kot 17 urah izbrali želena sredstva, že pripravljamo presenečenje za naše podpornike. Ko bo kampanja končana, se bomo začeli pogajati s potencialnimi distributerji v tujini.«
Na spletni strani The Tile pa je navedeno, da imajo kar 49.586 podpornikov in 2,681.297 dolarjev sredstev. |
Menijo, da zato, ker prihajajo iz majhne države, kot je Slovenija, niso nič prikrajšani v primerjavi z drugimi inovatorji. »Verjamemo, da je Chipolo najbolj dovršen produkt te vrste in da bodo naši podporniki na Kickstarterju zadovoljni z njim,« so še dodali.