PARKIRIŠČE

Bella optima

Objavljeno 27. maj 2012 21.02 | Posodobljeno 27. maj 2012 21.03 | Piše: Janez Kovačič

Nova limuzina korejske Kie skoraj mora navdušiti s svojo obliko in verjetno še s čim ...

Večina meni, da je optima predvsem in najbolj lep avtomobil.

Ima vse, kar morajo imeti uspešni – lično, privlačno karoserijsko podobo, preverjeno tehniko oziroma tehnologijo, pravi imidž in privlačno ceno. Obsojena na tržni uspeh? Verjetno.

Veter sprememb

Optima je limuzina, ki dokazuje, da v južnokorejski Kii že nekaj časa piha drugačen veter. Veter sprememb, ki prinaša posluh za obliko in spoznanje, da je avto sicer kos pločevine, a hkrati precej več. Rezultat? Optima, ki je sicer tudi sad dejstva, da je na čelu oblikovalskega oddelka evropsko ime, pa vendarle stoletja daleč od tistega, kar je tovarna ponujala še ne tako dolgo nazaj. Jasno, vsak vidi po svoje, a velika korejska limuzina (dolga 485 centimetrov) se lahko primerja z avtomobili, pri katerih najprej in najbolj opaziš podobo oziroma obliko. Bella optima, je treba reči.

Toda karoserijska podoba, ki vendarle malce spominja na kupe (zlasti zadek), prinaša tudi kakšno malenkost, ki vozniku ni najbolj všeč. Zadnji in prednji opornik strehe sta zajetna in slabšata preglednost nazaj, zadnje okno je precej ozko, kar tudi ni v prid preglednosti ipd. Toda notranjost potrjuje drugačen pogled na avtomobilski svet: kakovostni materiali (da o izdelavi ne govorim), učinkovito razporejeni merilniki, smisel za podrobnosti oziroma malenkosti, k vozniku prijazno oziroma uporabno obrnjen sredinski del armature, velik zaslon navigacije ipd.

Ima vse, kar imajo uspešni? Vsekakor!

Pričakovana poraba

Optima je lahko družinski avtomobil – prtljažnik ima najmanj 505 litrov prostornine (ki pa ima previsok nakladalni rob in premajhno odprtino), zadaj je za dva otroka več kot udobno (pa ne le za otroka), a zanesljivo je lahko tudi poslovni oziroma službeni avtomobil, če ta dilema sploh obstaja.

Dizelski pogon bi načelno moral ustrezati, čeprav nekaj več moči takemu avtomobilu, kot je optima, ne more škodovati. Torej: dizelski štirivaljnik z gibno prostornino 1,7 litra in 100 kW/136 KM pri 4000 vrtljajih ter z navorom 320 Nm v območju med 2000 in 2500 vrtljaji je solidna izbira. Tudi kombinacija s samodejnim 6-stopenjskim menjalnikom je več kot znosna, povprečna poraba med 7 litri in 7,5 litra pa pričakovana. Podvozje je limuzinsko – dovolj udobno, a ne tako mehko, da bi bilo moteče. Optima v tej izvedbi je optimalna za splošno, naj rečem družinsko-poslovno rabo, pri kateri je večina voženj podrejena umirjenosti. Za kaj več bo treba imeti v nosu tudi kaj več ...

Optima 1.7 CRDi s samodejnim menjalnikom stane 31.990 evrov, a si je mogoče omisliti tudi skoraj 6000 evrov cenejšo izvedbo.

Deli s prijatelji