PARKIRIŠČE

Bavarski mešanec

Objavljeno 27. maj 2012 14.02 | Posodobljeno 27. maj 2012 14.03 | Piše: Janez Kovačič
Ključne besede: BMW

Nemški BMW postavlja na trg avto, ki je oblikovni mešanec med limuzino in kupejem.

Velik oziroma dolg, kupejevska limuzina ali limuzinski kupe – to je vprašanje le za nekatere. Foto: BMW

Videti je kot nežni kupe, ki spominja na limuzino. Je oblikovni mešanec, je avto dveh oblikovnih okusov in razredov – kupe in limuzina. Je kupe s štirimi vrati. Je avto razreda, ki se polni počasi, vendar s kupci, ki zmorejo ceniti to karoserijsko raznolikost. In jo seveda tudi plačati.

Kupejevski zadek

BMW 6 gran coupe je menda nastal po zelo preprostem receptu: podaljšaš medosno razdaljo (v tem primeru na zajetnih 2968 milimetrov), si dovoliš zelo kratke previse prek koles (kar v Münchnu dobro obvladajo), dodaš ne izjemno prostoren prtljažnik (od 460 do 1265 litrov prostornine) in vse skupaj zapakiraš v karoserijsko obliko, ki dovolj nedvoumno dokazuje beemvejevo poreklo.

Dobiš torej nekaj, kar ima štiri vrata in zelo nežen, naj rečem, komaj opazen kupejevski zadek, prilepiš oznako 640i ali 640d in malce kasneje še 650i – pa je ... Ni tako preprosto, ampak v Münchnu znajo delati, predvsem pa prodajati svoje izdelke. Kdor ne verjame, naj si ogleda njihove letošnje pa tudi lanske številke. In vse bo jasno.

Temeljito premišljena ergonomija

Pravijo, da se ime 6 gran coupe s sedežno konfiguracijo 4 + 1 sliši zapleteno, vendar je zelo jasno in tudi preverljivo: štirje sedijo limuzinsko udobno (tudi ko gre za višino, ki je kupejevski zadek ne omejuje), peti, ki naj bi mu bilo dovoljeno sedenje sredi zadnje klopi, za silo. Ampak naj bo en sam, štirje ali pet, 6 gran coupe je beemve v pravem pomenu besede: s temeljito premišljeno ergonomijo, z rahlo k vozniku obrnjeno armaturo, odličnim samodejnim menjalnikom (ki ima, saj to je menda že znano, vedno osem stopenj!) in nekakšnim ne preveč bahavim prestižem. Ne, 6 gran coupe noče in tudi ne more biti prestižnež prve vrste, pač pa je avto, ki ga hočeš voziti in z njim tudi uživati.

Cena: dobrih 90.000 evrov za 640d

Ja, voziti. To je bistvo beemvejev in tudi novorojenca, ki nastaja v neposredni bližini Münchna. Voziš pa se lahko z dizelskim šestvaljnikom, ki ima tri litre in kar razposajenih 230 kW/313 KM pri 4400 vrtljajih, ali pa z bencinskim šestvaljnikom, ki ima enako gibno prostornino in malenkost več kW oziroma KM (235 kW/320 KM). Razlike v zmogljivostih so komaj omembe vredne (končna hitrost je v obeh primerih omejena na 250 km/h, pospešek je enak, se pravi 5,4 sekunde do 100 km/h), malo večja razlika je pri porabi in izpustu C02, kjer je prednost na strani dizla. In če je vse to premalo, se bo jeseni pojavila varianta 650i, kjer bo na voljo dirkaških 330 kW/450 KM. Ampak brez skrbi – tudi to ni bavarski brutalnež, ki bi bil po volji cestnih pobalinov. Ne, s tem so Nemci že zdavnaj opravili.

BMW 6 gran coupe ponuja in zmore veliko. Med presežnike spada tudi cena – dobrih 90.000 evrov za 640d, dobrih 83.000 evrov za 640i. Saj pravim, tudi globina žepa mora biti prava ...

Deli s prijatelji