FIAT FREEMONT

Američan v latinski preobleki

Objavljeno 10. junij 2012 16.07 | Posodobljeno 10. junij 2012 16.09 | Piše: Janez Kovačič
Ključne besede: fiat freemont

Fiat freemont je za evropski okus in potrebe preoblečeni chrysler oziroma dodge journey.

Po obliki je freemont mešanec med enoprostorcem, karavanom in morda športnim terencem. Foto: Bruno Kuzmin

V Italiji so ameriški chryslerji fiati, v ZDA ali Ameriki pa so fiati chryslerji. Narobe svet? Ne, seveda ne. To je le posledica dejstva, da je italijanski Fiat pomemben lastnik ameriškega Chryslerja. In zato je nastal fiat freemont.

Freemont je oblikovno oziroma karoserijsko mešanec med enoprostorcem, karavanom in športnim terencem. Dokaj spodobna dolžina (nekaj manj kot pet metrov!) dokazuje ameriške korenine oziroma zasnovo, kajti v izvirniku je to dodge journey (tovarna Dodge je sestavni del Chryslerja). Avto je videti dokaj masivno, skoraj robustno, ni prefinjenih karoserijskih podob, značilnih za znamenito italijansko (romansko) oblikovanje. Tudi tako zmanjšaš stroške in ta hip je to realnost (nujnost) italijanske avtomobilske korporacije. Pika.

Živela uporabnost

Freemont ima sedem sedežev v treh vrstah. Enoprostorska zasnova je očitna, tudi to, da z lahkoto premikaš sedeže naprej in nazaj ali pa jih zložiš v skoraj ravno dno. Ameriški izvor se znova dokazuje z množico odlagalnih prostorov in številnimi držali za pijačo. Živela uporabnost, ki je nekaj, pri čemer so tam čez korak pred konkurenco. Voznik in sovoznik sedita visoko, kot na poveljniškem mostu čezooceanke. Dobra opremljenost je pri jenkijevskih avtomobilih tako rekoč zakon, tako je tudi pri freemontu: triobmočna klimatska naprava, dober sistem hi-fi, zelo velik barvni zaslon za navigacijo – in še marsikaj. Armaturna plošča je na pogled nekoliko zastarela, tudi ergonomija ni na najvišjem nivoju, skratka – vse skupaj je še en dokaz ameriškega razumevanja avtomobila in njegove notranjosti. Nič posebno slabega, a časi so se medtem vsaj malo spremenili. Tudi avtomobili.

Motor, v tem primeru 2,0-litrski dizelski štirivaljnik s 125 kW/163 KM, je dovolj za tako velik in spodobno težak avtomobil. Agregat ne ponuja posebnega presežka v smislu poskočnosti in odzivnosti, saj ima na skrbi velik kos pločevine. A za družinsko rabo (in tudi sicer) je dovolj hiter (približno 195 km/h), pričakovano živahen (okoli 11 sekund pospeška do 100 km/h) in ima porabo, ki je s približno sedmimi litri nedvomno prej evropska kot ameriška. Menjalnik je ročni in v ustreznem ravnovesju z motorjem, podvozje udobno – bolj ameriško kot za odtenek trše evropsko.

Fiat freemont v izvedbi 2,0 multijet stane 28.830 evrov. Za ta denar dobiš veliko avtomobila, ni dvoma. A dobiš tudi kakšno malenkost, ki ti ni najbolj pogodu. Pika.

Deli s prijatelji