IZPOVEDI

IS zapuščajo bojevniki in to so štirje glavni razlogi

Objavljeno 22. september 2015 18.59 | Posodobljeno 22. september 2015 18.52 | Piše: T. L., M. I.

Izpovedi bivših borcev so pomembne, ker razkrivajo vrsto dvoličnosti in protislovij, ki se dogajajo v vrstah džihadistov. ICSR študijo zaključuje z ugotovitvijo, da Islamska država ne ščiti muslimanov, temveč jih pobija.

BAGDAD – O Islamski državi, moških in ženskah, ki se ji pridružijo, je bilo zapisano že marsikaj, manj pa o tistih, ki so iz tujine odpotovali v Sirijo ali Irak in se pridružili borcem ter nato skupino razočarani zapustili. Odhod oziroma odpadništvo pa nikakor ni preprosto. Še več, je zelo nevarno, pomeni namreč izdajo najvišje vrste.

Londonski Mednarodni center za proučevanje radikalizacije in političnega nasilja (ICSR) se je v kratki študiji osredotočil prav na odpadnike, torej te, ki so Islamsko državo zapustili. In to razočarani. ICSR je odkril, da jo je zapustilo 58 ljudi, od tega sta dve tretjini prebegnili leta 2015. Ob tem še dodajajo, da se je od tega tretjina prebegov zgodila v poletnih mesecih. 

Kateri so glavni razlogi za odpadništvo 

Razlogi, zakaj so nekdanji podporniki ali navdušenci ene najokrutnejših in najnasilnejših organizacij nenadoma spremenili svoje mnenje o njej in zapustili njene vrste, so različni. Ob vsem tem pa poudarjajo, da ne gre pozabiti, da nekateri odpadniki niso angelčki in da imajo lahko na vesti številna zločine iz časa, ko so se bojevali za džihadiste.  

Na podlagi izpovedi 58 odpadnikov so v ICSR nato izluščili štiri prevladujoče razloge, zaradi katerih so posamezniki zapustili Islamsko državo: 

1.  Islamsko državo bolj zanima boj zoper sunitske upornike kot zoper režim Bašarja al Asada: odpadniki pričajo, da se jim je na terenu zdelo, da zrušenje Asadovega režima ni bila prioriteta Islamske države ter da je bilo malo narejeno, da bi pomagali sunitskim muslimanom, ki jih režim prizadeva. Večina pozornosti je namenjena prepirom z drugimi uporniki in obsedenostjo voditeljev z vohuni in izdajalci. Odpadniki pravijo, da si džihada tako niso predstavljali.  

2.  Brutalnost zoper sunitske muslimane: številni so se pritoževali zaradi žrtev in ubojev nedolžnih civilistov. Omenjali so naključna pobijanja ujetnikov, sistematične zlorabe vaščanov in eksekucije borcev Islamske države po ukazih poveljnikov. 

3.  Islamska država je koruptivna: odpadniki sicer ne verjamejo, da je korupcija sistemska, so se pa pojavile številne kritike zaradi obnašanja posameznih poveljnikov in emirjev. Sirski odpadniki so kritizirali privilegije, ki so jih bili deležni borci iz tujine, češ da za to ni opravičila ne v filozofiji skupine in ne v islamu.

4.  Življenje v Islamski državi je težko in razočarajoče: odpadniki, ki menijo tako, so se bojem pridružili zaradi koristoljubnih razlogov, a so kaj kmalu ugotovili, da do obljubljenih luksuznih dobrin in vozil ne bodo prišli tako kmalu. 

Nekateri odpadniki so še omenili, da izkušnja bojevanja ni zadostila njihovim pričakovanjem po akciji in herojstvu. Eden se je pritoževal, da so bile njegove dolžnosti dolgočasne, drugi pa se je pritoževal, da so bili borci iz tujine izkoriščeni in uporabljeni v bojih kot lahke tarče. 

Izpovedi bivših borcev so po mnenju ICSR pomembne, ker razkrivajo vrsto dvoličnosti in protislovij, ki se dogajajo v vrstah Islamske države. ICSR kratko študijo zaključuje s sklepno ugotovitvijo, da Islamska država ne ščiti muslimanov, temveč jih pobija.

Ugrabitve in sistematična posilstva

Sicer pa je bilo o grozodejstvih bojevnikov Islamske države že veliko napisanega v medijih. Tako je nedavno iraško dekle (12) jazidske vere za New York Times povedalo, kako jo je posilil bojevnik Islamske države. Preden jo je onečastil, je nekaj časa molil in ji razložil, da njegovo dejanje po Koranu ni greh, ker je dekle druge vere. Povedal je, da mu Koran daje pravico do posilstva žensk druge vere in da ga pri tem celo spodbuja.

Od začetka vzpona Islamske države je bilo ugrabljenih 5270 jazidskih deklet. Borci Islamske države so razvili pravo infrastrukturo trgovanja s spolnimi sužnjami, vključno s posebnimi sodišči, kjer »kupec« ob nakupu sužnje dobi posebno notarsko potrdilo. Taka praksa je postala pomembno orodje rekrutiranja novih prostovoljcev, ker obljublja zunajzakonske spolne odnose, ki jih Koran po teoloških naukih skrajnih imamov ne pojmuje kot greh. Večina islamskih držav je globoko konservativnih, spolnost in zmenki pa so družbeni tabu. Ne le iraški jazidi, tudi druge neislamske verske skupine so doživele ugrabitve žensk in deklet, ki se potem prodajajo na posebnih tržnicah. V opuščenih skladiščih, kjer dekleta markirajo, jih ocenijo po mičnosti in prodajo borcem na ozemlju, ki v Siriji in Iraku pripada samooklicani Islamski državi.

Deli s prijatelji