TURIZEM

V nekaj tednih preko milijarde

Objavljeno 16. november 2012 22.05 | Posodobljeno 16. november 2012 22.06 | Piše: Drago Bulc

Kje se bo pojavil srečni milijardti turist in kdo bo? Verjetno ne bo iz Slovenije, saj nas ni blizu.

Taled Rifai, prvi človek svetovnega turizma (foto: Tadej Regent).

LONDON – V prvih devetih mesecih je mednarodni turizem kljub kriznim razmeram v številnih državah sveta zabeležil štiriodstotno rast. Po svetu je v tem obdobju potovalo skoraj 30 milijonov turistov več kot v enakem obdobju lani. Tako lahko glede na odpornost turizma proti negativnim ekonomskim gibanjem tudi v najhujših kriznih časih z gotovostjo trdimo, da bo letos prvič v zgodovini človeštva prek meja svojih držav potovala več kot milijarda turistov.«

To je na globalnem posvetu turističnih ministrov, naslovljenem Odprto nebo in svet brez vizumov, pod pokroviteljstvom Svetovne turistične organizacije (UNWTO) in Svetovnega turističnega trga (WTM) v Londonu minuli teden izjavil prvi človek svetovnega turizma, generalni sekretar UNWTO Taled Rifai. Kako bodo našli milijardtega turista, ki bo brez vizuma ali z njim prestopil mejo, pa mi – kljub dobremu poznanstvu – ni zaupal. Tudi ne, kakšno nagrado bo dobil. Zagotovo pa bo njegovo ime šlo v zgodovino svetovnega turizma. Skoraj gotovo to ne bo Slovenec, saj se vrha turističnih ministrov v Londonu ni udeležil nihče iz slovenske vlade, čeprav je Slovenija polnopravna članica Svetovne turistične organizacije.

Sicer so turistični ministri iz skoraj sto držav z vseh celin v Londonu iskali poti in načine za lajšanje omejitev pri prehodu meja in liberalizaciji letalskega prometa. Ugotovili so namreč, da so prav strogi in pogosto povsem zbirokratizirani in že zdavnaj preživeli sistemi vizumov in omejitve v letalskem prometu, pospremljene z visokimi taksami, največja zavora v mednarodnem turizmu. To še posebno velja za države v razvoju in tudi za najhitreje razvijajoče se države, ki imajo tudi največje število prebivalcev, kot so Kitajska, Indija, Brazilija in Rusija.

Dva slovenska aduta

Čeprav je nova vlada Slovenski turistični organizaciji letos za skoraj polovico zmanjšala sredstva za promocijo in čeprav je Adria Airways umaknila redno linijo med Ljubljano in Londonom, se je slovenski turizem na najbolj poslovnem turističnem sejmu na svetu predstavil dostojno. Zasluge za to ima med drugim Turizem Ljubljana, ki je priskočil na pomoč z denarjem pa tudi z najmočnejšim adutom za prihodnje leto v Sloveniji, s promocijo evropskega prvenstva v košarki, na katerem bo prvič nastopila tudi Velika Britanija. Za glavnega promotorja največje športno-turistične prireditve pri nas, evropskega prvenstva 2013, so v London pripeljali nekdaj odličnega reprezentanta in enega najuspešnejših slovenskih košarkarjev vseh časov Raša Nesterovića, ki se je v novi vlogi zelo dobro znašel.

Drugi adut slovenske turistične promocije na letošnjem WTM pa je bil projekt Egozero, ki je že lani na Mednarodni turistični borzi v Berlinu zaradi inovativnosti in zelo okoljske naravnanosti pritegnil veliko pozornosti mednarodne javnosti pa tudi zavisti najbolj ekološko razvitih turističnih držav. Gre za zelo inovativno povezanost nizkoogljičnih sodobnih vozil, predvsem na električni pogon, s turizmom. Po podpisu pogodbe o partnerstvu z občinami Bled, Bohinj in Kobarid ter Skupnostjo slovenskih naravnih zdravilišč so ob prisotnosti številnih uglednih gostov projekt Egozero prek računalnika tudi predali svojemu namenu.

Bolj ali manj zadovoljni s sklenjenimi posli so bili tudi slovenski poslovneži, še posebno tisti, ki so se s tradicionalnih turističnih trgov preusmerili na nova najhitreje rastoča tržišča. Žal v Londonu nismo videli direktorjev največjih slovenskih turističnih podjetij, ki bi lahko na WTM prišli do zelo koristnih stikov in informacij ter se morda tudi kaj koristnega naučili.

Deli s prijatelji