STOCKHOLM – Tradicionalne šolske učilnice s klasičnimi klopmi in stoli ovirajo kreativnost in sodelovanje med šolarji, ugotavljajo švedski znanstveniki, ki so se zato odločili ne samo preoblikovati šolsko pohištvo, ampak tudi pokopati dozdajšnji koncept učilnice. Številni strokovnjaki po vsem svetu so že prej predlagali preoblikovanje pohištva za učilnice, in sicer tako, da to spodbudi najboljše v otrocih, da bi bili torej ti kreativnejši. Toda zdaj je švedski šolski sistem naredil še korak naprej: podjetje Vittra, ki upravlja več kot 30 šol na Švedskem, predlaga, da učenje poteka v prostorih, podobnih kampu, ter da se tradicionalna učilnica popolnoma odpravi.
Ne Google ali Pixar, ampak šola
Najnovejša šola Vittra Telefonplan v Stockholmu je prve nadobudneže sprejela lani. Projektiral jo je posebni arhitekturni studio in je bolj podobna kreativnim prostorom podjetja Google ali Pixar kot tradicionalni šoli.
Del koncepta je tudi tako imenovana vas – hiške za skupinsko delo, kamor se lahko umaknejo otroci, ki sicer samostojno delajo za svojimi prenosnimi računalniki na otokih v bližini. Če pri določenih projektih sodelujejo s sošolci, se preprosto premaknejo v prostor, imenovan vas, v katerem so hiške za skupinsko delo, ali pa v odprti prostor, ki lahko sprejme več učencev.
Spodbujanje kreativnosti
Ravnateljica šole Jennie Jeppesen pravi, da poskušajo z novo obliko pohištva spodbuditi kreativnost in radovednost pri otrocih; prav tako jim hočejo omogočiti prostor in čas za samostojno delo, kot je delo v skupini. Otroci niso več klasično razdeljeni po razredih glede na starost, ampak so v skupinah po ravneh znanja. Kampusi, podobni naravi, in nenavadno pohištvo poudarjajo filozofijo, po kateri se otroci učijo skozi igro, na podlagi lastnih potreb, radovednosti in interesov. To pa ne velja le za otroke na Švedskem, ampak za otroke po vsem svetu, so prepričani v Vittri.
Šolski prostor je podoben modernim pisarnam Googla. Učenje skozi igro spodbuja radovednost in kreativnost.