Nesreča južnokorejskega trajekta Sewol, ki je potonil s 475 potniki, od tega je bilo 325 otrok, rešili pa so jih le 179, drugi še veljajo za pogrešane, je precej podobna dogajanju z luksuzno križarko Costa Concordia, ki je ob italijanski obali nasedla 13. januarja 2012, pri čemer je umrlo 32 ljudi. Tudi tu je kapitan ladje med prvimi zapustil plovilo, prestrašenim potnikom pa so skoraj uro od začetka težav naročali, naj trajekta ne zapuščajo, zato so mnogi ostali ujeti v kabinah in niso imeli možnosti za rešitev. Medtem ko se potapljači v nemirnem južnokorejskem morju še trudijo z iskanjem morebitnih preživelih potnikov, pa se v Italiji prepirajo, v katero pristanišče bodo odvlekli Costo Concordio.
Različne cene razreza
Razrez ogromne ladje je namreč izvrsten posel za ladjedelnice v Italiji in tudi v drugih državah. Poleg italijanskih pristanišč Piombino, Civitavecchia, Genova in Palermo, se za razrez potegujejo še ladjedelnice v Turčiji, Veliki Britaniji in na Norveškem. Italijanski minister za okolje Andrea Orlando se zaradi tveganosti prevoza sicer zavzema za eno od italijanskih pristanišč, vendar je poleg oddaljenosti pomembna tudi cena razreza. Najbližje je pristanišče Piombino, vendar je preplitvo za sprejem ladje, v drugih treh so luški bazeni sicer dovolj globoki, le cena razreza bi bila precej višja od tiste, ki jo ponujajo Turki.
Najdražji bi bil razrez v pristanišču Civitavecchia, kjer bi zanj zaračunali kar 200 milijonov evrov. Piombino, do katerega bi Costo Concordio lahko pripeljali že v enem dnevu, so najprej zahtevali 100 milijonov evrov, potem pa so ceno spustili na 80, kolikor bi razrez stal tudi v Palermu, ki je precej bolj oddaljen. Najbolj ugodna ponudba je prišla iz Turčije, kamor sicer v razrez že pošiljajo odpisane italijanske vojaške ladje, kjer bi delo stalo manj kot 40 milijonov evrov. Odločitev bo menda padla v začetku maja.
Stroški dvigovanja ladje so že presegli stroške izdelave (gradnja je stala 450 milijonov evrov), tako da je družba podjetja Costa Crociere, ki je lastnica ladje, doslej odštela že več kot milijardo evrov in ji ni vseeno, koliko jo bo stal še prevoz iz razrez. Obstaja cenejša možnost, ki predvideva, da bi Costo Concordio vlekli po morju, vendar bi morali v tem primeru na njena boka namestiti 30 orjaških plovcev. Predvideli so tudi drugo možnost, po kateri bi ladjo s posebnim postopkom naložili na orjaški plavajoči 275-metrski dok ladje Vanguard, ki bi jo prepeljala do izbrane luke. Stroški transporta bodo odvisni tako od načina kot od oddaljenosti izbrane luke, vsekakor pa ne bodo nižji od sto milijonov evrov, pravijo strokovnjaki.
Desetkrat težja Costa Concordia ima v normalnih okoliščinah ugrez dobrih osem metrov. Zdaj je polna vode, zato je njen ugrez za kar deset metrov globlji. Tudi teža luksuzne križarke, ki so jo postavili pokonci po izjemno zapletenem postopku, je zaradi tega okoli milijon ton, namesto običajnih 100.000. |