NESREČE

Turistične križarke čedalje bolj ranljive

Objavljeno 15. februar 2013 20.45 | Posodobljeno 15. februar 2013 20.45 | Piše: A. G.

Tragedija na ladji Thomson Majesty, požar na Carnival Triumphu ...

Zadnja nedelja je bila črn dan za križarjenja. Med reševalno vajo na ladji, zasidrani ob pomolu kanarskega otoka Palma, se je na križarki Thomson Majesty, ki je lani kar dvanajstkrat obiskala Koper, pripetila huda nesreča. V Santa Cruzu de la Palma je z nje v morje strmoglavil čoln z osmimi člani posadke, ki so bili na njem na 30 metrih višine.

Otoške oblasti na Palmi so odpovedale preostale pustne prireditve. Že v noči na četrtek se je namreč na znamenitem kanarskem karnevalu hudo poškodovala kandidatka za izbor letošnje karnevalske kraljice, ko je njeno obleko zajel ogenj. V še nepojasnjenem padcu se je čoln v zraku obrnil in v morju pod seboj pokopal šest ljudi. Poveljnik otoške gasilske brigade German Perez je pojasnil, da so umrli člani posadke, med njimi trije Indonezijci, ter mornarja iz Gane in Filipinov, dva Grka in enega Filipinca so potapljači žive potegnili na kopno in jih odpeljali v otoško bolnišnico. Na čolnu so bili člani posadke, moški, stari med 30 in 35 leti, šokirani potniki v nesreči niso bili udeleženi.

Istega dne je zagorelo na luksuzni križarki Carnival Triumph, ki je bila z več kot 3000 potniki in 1200 člani posadke na krovu na poti po Mehiškem zalivu. Velikanko je dva dni nosil tok, preden so jo odvlekli v najbližje mehiško pristanišče Progreso. Televizijska postaja CNN je poročala, da so na ladji obupne razmere, poleg navigacijskega in krmilnega sistema sta odpovedala hlajenje in sanitarni krogotok. Na pomoč so priskočile bližnje ladje in nemočno ladjo oskrbele s pitno vodo in živili.

Ladja ni bila rojena pod srečno zvezdo

Najnovejša primera kažeta na pomanjkljivosti, ki se vrstijo ob hitrem vzponu pomorskega turizma. V panogi vlada neizprosen boj za dobiček, družbe propadajo, si posojajo in dajejo v najem ladje, ki menjujejo domače luke in zastave ter imena. Še huje je s posadkami, mnogi člani prihajajo iz revnih afriških in azijskih držav ter Vzhodne Evrope. Premalo je časa za uvajanje, usklajeno delovanje, velikokrat je, kot verjetno tudi v primeru nesrečne Coste Concordie, največja težava v sporazumevanju zaradi slabega znanja angleščine.

Leta 1992 na Finskem zgrajeno ladjo Majesty so v Nemčiji povsem preuredili in podaljšali na 208 metrov, sprejme pa skoraj 3000 potnikov. Ko je šel norveški lastnik Birka Line v stečaj, jo je prevzel Thomson, ki jo je posojal drugim organizatorjem križarjenj, in tako je pristala v Sredozemlju. Marca 2010 je zašla v ciklonsko neurje nedaleč od Majorke, trojček nenavadno visokih valov (od deset do dvanajst metrov!) je razbil most in močno poškodoval sprednji del ladje, umrla sta nemški in italijanski potnik, štirinajst jih je bilo ranjenih. Ladji se je uspelo rešiti v Barcelono. Zimo 2011 je prebila na privezu v Pireju, od 1. maja lani je plula kot Thomson Majesty pod malteško zastavo. Tudi letos naj bi se nesrečna ladja ustavila pri nas, saj jo v Kopru pričakujejo 5. maja, do 6. oktobra naj bi nas obiskala devetkrat.

Deli s prijatelji