AVSTRALSKI MILIJARDER

S kopijo Titanika bo
 plul okrog Sibirije

Objavljeno 14. junij 2012 23.55 | Posodobljeno 14. junij 2012 23.58 | Piše: A. G.

Avstralski milijarder bo vstopil v ameriško-evropsko tekmo v križarjenjih.

Clive Frederick Palmer je 26. marca 1954 v Melbournu rojeni avstralski poslovnež, politik (na prihodnjih volitvah bo kandidiral v Queenslandu) in milijarder, ki je obogatel z rudniki in nepremičninami na Zlati obali. Je član liberalne nacionalne stranke, srečno poročen in oče treh otrok, v današnji globalni poslovni in delovni ponudbi pa nadvse ceni »drage prijatelje« Kitajce. Pravi rudnik zlata je njegovo največje nahajališče železove rude na svetu v Pilbara Ranges na avstralskem zahodu. Zelo zgodaj je očitno pravilno ocenil, da je prihodnost v dolga stoletja dremajočem carstvu sredine rdečega zmaja, kitajski posli pa so njegovo premoženje, ki znaša več kot šest milijard avstralskih dolarjev, še podvojili. Letos so mu sicer odvzeli licenco za nogometni klub Gold Coast United, ker je nenehno kršil pravila lige in izsiljeval. A je hitro našel nova konjička, to so razkošne in velike luksuzne potniške ladje ter turizem. Po svetu ne bo popeljal le rojakov in prijateljev Kitajcev, njihovo deželo bi rad odprl radovednežem z zahoda in sosednjih držav.

Tudi Titanik II. bo potopljiv

Za uvod je ustanovil družbo Blue Star Line, na Kitajskem pa bodo gradili tehnološko posodobljeno kopijo RMS Titanik, ki je pred stoletjem potonil po trku z ledeno goro, morda tudi s čim drugim, namiguje poslovnež. Titanik II. bo nad vodo in v potniškem delu natančna kopija nesrečne angleške predhodnice, pod gladino pa bo povsem drugačna ladja, seveda potopljiva, če bo kdo zavrtal vanjo. Izdelali naj bi jo v kitajski ladjedelnici CSC Jinling Shipyard v provinci Jiangsu na severovzhodu države. Tam se lahko pohvalijo s šest desetletji kakovostne tradicije. Plovila izvažajo v dvajset držav, med drugim so zgradili transporter Ville de Bordeaux, ki v montažne hale prevaža velike dele letala airbus A380, izkušnje pa imajo tudi z ladjami, ki plujejo skozi led in pri temperaturah 35 stopinj in več pod ničlo. To podkrepljuje Parkerjevo navedbo, da bo potnike kot prvi popeljal tudi po severovzhodnem prehodu iz Tihega oceana ob sibirski obali v Atlantik. Konec aprila je na tiskovni konferenci povedal, da bo Titanik II. konec poletja 2016 nared za pot v Veliko Britanijo, iz Londona bo krenil v New York. Na njem bo tudi 55 najboljših sodelavcev, ki jih je bogataš doslej razvajal z majhnimi pozornostmi, kot so novi mercedesi.

V tekmo z zgodovinsko črno floto?

Pogodba je pripravljena, Kitajci bodo gradili z njegovim prvovrstnim jeklom in se izognili napakam ladjedelnice družbe White Star v Belfastu. Za projekt je zbral skupino zgodovinarjev in oblikovalcev, v kopiji naj bi ustvarili komaj predstavljivi luksuz, posebnost bo razstavna dvorana v spomin na ženske in moške, žrtve tragedije iz leta 1912. Čeprav je milijarder lastnik številnih premogovnikov, kopije Titanika ne bodo poganjali parni, marveč dizelski motorji, ladja bo opremljena z najsodobnejšo tehniko ter navigacijskimi in varnostnimi sistemi. »Skoraj nepotopljiva bo!« je prepričan bogataš, ki je še oznanil, da jo bo na pot pospremila »slavna kitajska pomorska flota«. Cena ladje ni znana, BBC pa je sporočil, da ima Palmer še veliko večje načrte, v potniškem ladijskem prometu bi rad tekmoval z Američani in Evropejci, saj naj bi bila križarjenja v porastu vse do leta 2020. Novi Titanik naj bi bil admiralska ladja te bele flote, ki bo za začetek imela štiri čezoceanke in morda še kakšno zgodovinsko lepotico.

Deli s prijatelji