KOLESARSKE SANJE

Prvi kolesarski Autobahn 
v Nemčiji

Objavljeno: 08.01.2016 20:12Posodobljeno: 08.01.2016 20:12

Na zahodu Nemčije pripravljajo stokilometrsko kolesarsko stezo, ki bo povezovala deset mest.

  • V Nemčiji so odprli prvi odsek kolesarskega Autobahna. Foto badische-zeitung.de
  • Kolesarji si v mestih delijo steze z avtomobili. Foto welt.de

To so sanje vsakega kolesarja: nič semaforjev, nič tovornjakov, samo prosta, gladka steza in veter v laseh. Dobrodošli na prvem nemškem Autobahnu za kolesarje. Ljubitelji vrtenja pedalov v Nemčiji navdušeno pozdravljajo nove kolesarske steze kot odgovor na mestno prometno gnečo in onesnaženje, a tudi kot način, kako spraviti ljudi na kolo in svež zrak.

V Porurju so ravnokar odprli prvi petkilometrski odsek bodoče kolesarske avtoceste, ki bo dolga več kot sto kilometrov in bo povezovala deset mest na zahodu države, med njimi Duisburg, Bochum in Hamm, ter štiri univerze. V razdalji dveh kilometrov od bodoče kolesarske supersteze živita skoraj dva milijona Nemcev, ki se bodo lahko v službo ali na študij prevažali s kolesom namesto z vozili, ki onesnažujejo zrak. Kakor predvidevajo v regionalni razvojni organizaciji RVR, bo tako na cestah vsak dan okoli 50.000 avtomobilov manj.

Zamisel, ki so jo najprej razvili na Nizozemskem in Danskem, se prijemlje tudi drugod po Nemčiji. Frankfurt načrtuje 30-kilometrsko kolesarsko stezo do južnega Darmstadta, München pripravlja 15-kilometrsko do severnih predmestij, Nüremberg je naročil študijo, kako bi se s posebno kolesarsko stezo povezal s štirimi mesti v bližini, v Berlinu pa bi radi središče mesta povezali z zelenim jugozahodnim predmestjem Zehlendorf.

Nove kolesarske steze so velik korak naprej od klasičnih, polnih lukenj, dvignjenega asfalta zaradi drevesnih korenin in drugih nevarnosti, ki prežijo na kolesarje v velemestih. Kolesarski Autobahni bodo široki štiri metre, promet bo potekal v dveh smereh, imeli bodo prehitevalne pasove, ceste pa bodo prečkali po nadhodih ali skozi podhode. Steze bodo razsvetljene in pozimi tudi očiščene snega.

Edina težava je denar. V Nemčiji zvezna vlada skrbi za gradnjo in vzdrževanje cest, železniških prog in rečnega ladijskega prometa, kolesarske steze pa so v pristojnosti lokalnih oblasti. Za prvi petkilometrski odsek v Porurju je polovico denarja prispevala Evropska unija, 30 odstotkov vlada zvezne dežele Severno Porenje-Vestfalija, petino pa je primaknil RVR. Zdaj potekajo pogajanja, kako zbrati potrebnih 180 milijonov evrov za vseh sto kilometrov steze za kolesarje, pri čemer bo treba spremeniti tudi zakonodajo, da bi se razbremenil deželni proračun.