APLIKACIJE

Proti aplikacijam za najmlajše

Objavljeno 18. avgust 2013 20.20 | Posodobljeno 18. avgust 2013 20.21 | Piše: S. I.

Organizacija ameriških staršev nasprotuje mobilnim igricam za otroke, ki jih podjetja oglašujejo kot izobraževalne.

Mladina stisko utaplja v osamitvi in virtualnem svetu.

Predstavniki ameriške Kampanje za nekomercializirano otroštvo (CCFC) so pri Zvezni komisiji za trgovino (FTC) vložili pritožbo proti razvijalcem oziroma prodajalcem mobilnih aplikacij, ki jih oglašujejo kot učne pripomočke za najmlajše. CCFC zdaj od zveznega urada, ki ima nalogo preverjati resničnost v oglaševanju, zahteva, naj razišče marketinške prakse družb, ki svoje aplikacije oglašujejo kot učne.

Na muhi organizacije, ki si prizadeva »omejiti vpliv komercialne kulture na najmlajše«, so se do zdaj znašli učni videoposnetki za dojenčke Baby Einstein in Brainy Baby, kar je številne ameriške starše spodbudilo, da so od prodajalcev tovrstnih storitev zahtevali povračilo stroškov zaradi zavajanja, in to kljub temu, da zvezna komisija ni izdala nobene prepovedi ali priporočil na to temo.

Zavajanje potrošnikov?

Tokrat so se lotili iger za pametne telefone in tablice, ki jih ponujata družbi Fisher-Price in Open Solutions, češ da potrošnike zavajata, da so to izobraževalne in ne samo zabavne vsebine. »Vse, kar vemo na osnovi raziskav možganov in razvoja otroka, kaže na to, da računalniški zasloni niso primerni za učenje jezika. Majhni otroci za svoj razvoj potrebujejo aktivno in ustvarjalno igro, stvari, ki se jih lahko dotaknejo in vzamejo v roke, pri tem pa se krepijo medsebojni odnosi,« trdi direktorica CCFC Susan Linn. Pri tem se sklicuje na priporočila zveze ameriških pediatrov, ki staršem priporočajo, naj se otroci, mlajši od dveh let, ne igrajo z računalniki ali s pametnimi telefoni, tistim malce starejšim pa bi bilo treba čas, ki ga preživijo pred televizijo ali računalnikom, omejiti na eno do dve uri na dan.

Pri Fisher-Priceu odgovarjajo, da so aplikacije razvili na podlagi dolgoletnih raziskav na področju razvoja otrok. »Predpostavljamo, da se bodo otroci z našimi aplikacijami igrali v družbi starejših, s čimer bodo spoznavali nove zanimive stvari,« je odgovorila Kathleen Alfano, direktorica oddelka za raziskave in razvoj otroških aplikacij.

Leticia Barr, ustanoviteljica spletnega portala Tech Savvy Mama, ki staršem pomaga pri razumevanju in ravnanju s sodobnimi tehnologijami, je bolj zadržana, saj pravi, da so lahko nekatere aplikacije tudi poučne, in sicer ko so otroci že malce večji. »Ne morejo pa biti nadomestilo za resnično življenje.« 

Deli s prijatelji