SE BO OBDRŽAL?

Porsche prevzema VW?

Objavljeno 23. september 2015 12.44 | Posodobljeno 23. september 2015 12.48 | Piše: STA, K. K.

Srečanje izvršnega odbora nadzornega sveta se je že začelo, je izvedela dpa, čeprav je kraj srečanja še naprej skrivnost.

WOLFSBURG – Usoda prvega moža največjega nemškega proizvajalca vozil Volkswagen Martina Winterkorna je še naprej nejasna. 68-letnik želi delo na čelu koncerna nadaljevati, ali se bo z njegovimi načrti strinjal nadzorni svet, pa bi se lahko nakazalo že danes, poroča nemška tiskovna agencija dpa. Winterkorn je v videonagovoru v torek jasno povedal, da želi še naprej voditi koncern. Vendar pa to ni odvisno le od njega. Danes se na skrivni lokaciji znova sestaja izvršni odbor nadzornega sveta koncerna, razprava pa teče o nadaljnjih korakih. Pred petčlanski odbor bo imel priložnost stopiti tudi Winterkorn, odločilna pa bo presoja o tem, ali je prvi mož koncerna vedel (ali pa bi moral vedeti) za sporne aktivnosti. Srečanje izvršnega odbora nadzornega sveta se je že začelo, je izvedela dpa, čeprav je kraj srečanja še naprej skrivnost.

Bo prevzel Porsche?

O usodi Winterkorna bodo odločale predvsem tri osebe: Wolfgang Porsche, glava družine, ki ima večino glasovalnih pravic, Bernd Osterloh, vplivni predsednik sveta delavcev pri Volkswagnu, ter Stephan Weil, premier Spodnje Saške, ki ima pri glasovanju pravico veta, navaja Bloomberg. Predsednik odbora je Berthold Huber, njegov peti član pa namestnik sveta delavcev Stephan Wolf.

Predpogovore so člani odbora opravili že v torek zvečer, vendar je smer njihovega razmišljanja javnosti ostala skrita. V petek naj bi se po poročanju nemškega časnika Wirtschaftsblatt sestalo vseh 20 nadzornikov koncerna – na ta dan naj bi po prvih načrtih podpisali novo pogodbo, ki bi podaljšala mandat Winterkorna na čelu Volkswagna do leta 2018. Ali bo do tega zaradi zadnjih dogodkov dejansko prišlo, pa ostaja odprto.

Z napetostjo bodo danes vlagatelji spremljali tudi dogajanje na borzi, kjer so delnice Volkswagna v zadnjih dneh dneh izgubile približno tretjino vrednosti. Danes so v uvodnem delu trgovanja padle za okoli osem odstotkov.

Škandal je izbruhnil v petek, ko je ameriška agencija za zaščito okolja (EPA) sporočila, da je Volkswagen na nekatere dizelske modele svojih vozil nameščal programsko opremo, ki omeji izpuhe škodljivih snovi iz vozil v času uradnega testiranja, med normalno vožnjo pa se izklopi. Iz Volkswagna so sporočili, da so po svetu s spornim programom opremili okoli 11 milijonov dizelskih vozil.

Vsega je kriva Amerika

Winterkorn se je v torek javno opravičil za manipulacije in napovedal razjasnitev vseh okoliščin. Ob tem pa bi bilo po njegovem krivično zaradi napak nekaterih posameznikov obsojati »trdo in iskreno« delo 600.000 ljudi. »Naše moštvo si tega ne zasluži,« je dejal.

Več ameriških zveznih držav sicer načrtuje povezovanje za skupno preiskavo proti nemškemu avtomobilskemu proizvajalcu. Predstavniki koncerna so se danes morali zagovarjati pred južnokorejskimi oblastmi, ki so jih zanimale predvsem časovnica in metode okoljskih avtomobilskih testov v državi. »Delo bomo končali do konca novembra,« so napovedali po poročanju francoske tiskovne agencije AFP.

Volkswagen je sicer oblikoval za 6,5 milijarde evrov (7,3 milijarde dolarjev) rezervacij za pokritje morebitnih stroškov, ki bi nastali v zvezi s škandalom. To bo vplivalo na rezultate njegovega tretjega poslovnega četrtletja, hkrati pa mu zgolj v ZDA grozi več kot 18 milijard dolarjev kazni, ob tem pa še morebitne tožbe strank in stroški vpoklica.
 

Deli s prijatelji