Z njihovo pomočjo lahko tudi v vročem poletju dosežete vrh najbolj strmih ulic v Madridu, ne da bi prelili kapljico znoja. Več kot 50.000 prebivalcev španske prestolnice je pristopilo h kolesarski shemi, ki bo tako domačinom kot turistom omogočala izposojo električnih koles.
Projekt BiciMAD je takoj naletel na navdušenje turistov. »Prišli smo iz Luksemburga s štirimi kolesi na našem avtu in si z njimi deset dni ogledovali mesto. Želela pa sem preizkusiti še električno, ker je v Madridu precej klancev,« je povedala 44-letna Anne Stauder, ki si je pred cerkvijo San Ildefonsa v središču mesta izposodila električno kolo.
Ceneje od metroja
Bela mestna kolesa so videti skoraj kot običajna, le da imajo elektromotor, ki kolesarju pomaga obračati pedale, še posebno ko postane pot prestrma. Druge evropske prestolnice, kot so Pariz, London in Ljubljana, imajo dobro organiziran sistem izposojevalnic koles, a Madrid je od lanskega junija prvo veliko mesto, ki se je odločilo samo za električna kolesa.
Celoletna članarina za izposojo znaša 25 evrov, kar je zanimivo predvsem za domačine, najem pa stane 50 centov za prve pol ure in po 60 centov za vsake nadaljnje pol ure. Za primerjavo: posamezna vožnja s podzemno železnico v središču Madrida stane evro in pol.
Problem pa je število električnih koles. Kakor pravi Margot Bonilla, 28-letna Madridčanka, ki se je julija začela prevažati z električnim kolesom namesto z metrojem, mora včasih obiskati več postaj za izposojo, preden najde katero. Mesto jih najema od domače družbe Bonopark: trenutno jih izposojajo tisoč na 160 postajah po vsem mestu, kmalu pa naj bi jih dobili še enkrat toliko. Do leta 2026, ko se Bonoparku izteče pogodba, naj bi bilo v Madridu 4000 električnih javnih koles, je pojasnil šef projekta BiciMAD Joaquim Jimenez. Sistem izposojevalnic je pripomogel tudi k večjemu številu kolesarjev v mestu, in to kljub dejstvu, da marsikje ni urejenih stez zanje.