PIVO

Pivska revolucija v Hongkongu

Objavljeno 25. marec 2014 12.28 | Posodobljeno 25. marec 2014 12.28 | Piše: S. I.

V nekdanji britanski koloniji se odpirajo mikropivovarne, ki ponujajo vrhunsko pivo namesto industrijskega množičnega ležaka.

Hongkonžani so pripravljeni odšteti nekaj več za vrhunsko pivo.

Ko se je Rohit Dugar pred tremi leti preselil iz New Yorka v Hongkong, je hitro ugotovil, da mu ne tekne prav nobeno lokalno pivo. Odločil se je, da bo naredil svoje, zato je pustil službo pri finančni družbi Goldman Sachs in odprl mikropivovarno Young Master Ales.

In tako sta se 34-letni Indijec iz New Delhija in njegov glavni pivovar Ulrich Altbauer pridružila čedalje večjemu številu tako imenovanih pivovarjev craft, ki si prizadevajo, da bi rešili Hongkong pred poplavo industrijskega in uvoženega ležaka. »Poskušamo ugotoviti, kakšna naj bi bila hongkonška pivovarska kultura,« pravi Dugar, medtem ko toči svojo pijačo na festivalu lokalnih pivovarnic craft Beertopia. »Želimo variti nekaj klasičnih vrst piva in se uveljaviti kot pivovarji. Če bomo to počeli dobro, bo lokalna pivska scena živela. In ko ljudje ugotovijo, da ima kakšna stvar potencial, se zadeve v Hongkongu začno odvijati zelo hitro.«

Mlade pivovarne

Pivovarna Young Master Ales trenutno proizvede 15.000 litrov piva na mesec, in to v sedmih različicah: od klasičnega jantarjevega alea (piva zgornjega vrenja) s petimi odstotki alkohola do močnega, staranega v hrastovih sodih, v katerih se je nekoč staral viski. Dugar ječmenov slad dobiva iz Nemčije, hmelj iz Avstralije, ZDA in z Nove Zelandije, svoje izdelke pa rad začini tudi z lokalnimi zelišči in začimbami.

Young Master Ales je ena izmed štirih mikropivovarn, ki so v Hongkongu zrasle v zadnjem letu in si prizadevajo variti vrhunsko pijačo. Čedalje več pivnic je tudi sprejelo tovrstne izdelke namesto tistih iz množične proizvodnje.

»Pivo ni nujno rumeno, peneče se in grenko,« pravi Jonathan So, organizator Beertopie. »V vrhunskih restavracijah se sprašujejo: 'Če pripravljamo vrhunsko hrano, zakaj bi morali prodajati pivo iz supermarketa?'«

Boj proti povprečnosti

Pivovarne craft, ki trenutno zvarijo od štiri do pet odstotkov svetovne proizvodnje omenjene pijače, se v zadnjih letih čedalje bolj uveljavljajo. ZDA so z 2700 mikropivovarnami, ki se jim pripisujejo zasluge za boj proti stagnaciji na trgu, ki ga nadzirajo pivski giganti, kot so belgijski Anheuser-Busch InBev, britanski SABMiller in kanadski Molson Coors, na čelu gibanja.

V Aziji prednjači Japonska z več kot 200 mikropivovarnami, pivski trg se razvija tudi v Južni Koreji in Singapurju, zadeve pa so se začele premikati še v Hongkongu. Letos so v mestu odprli pivovarno New Empire Brewery, ki jo vodita nekdanji kuhar britanske mornarice Dan Rybinski in Troy Foo. »Želimo biti v središču pivske revolucije,« pravi Rybinski, ki se je pivovarstva lotil iz enakega razloga kakor Dugar – zaradi pomanjkanja dobre lokalne pijače iz hmelja. »Veliko ljudem je dovolj slabega piva. Zaslužijo si vrhunske izdelke.«

»Prav fascinantno je, kako se je vse začelo odvijati v zadnjih letih,« meni Devin Otto Kimble, direktor pivovarne Hong Kong Beer Company, ki so jo odprli že leta 1995, a je propadla, potem pa so jo lani spet odprli, ko so jo kupili ustanovitelji singapurskega puba Brewerkz. Pivci so čedalje pozornejši na kakovost in so pripravljeni plačati več za vrhunsko pivo craft. »Če lahko piješ stodolarsko vino, zakaj bi pil samo cenenega ležaka?« 

Deli s prijatelji