PERTH – Začenja se nova faza iskanja malezijskega boeinga 777: pogrešano plovilo bodo iskali južneje od dosedanjega območja na jugu Indijskega oceana. Poleg tega so avstralski preiskovalci sporočili še, da so prepričani, da je v trenutku nesreče, ko je zmanjkalo goriva, letalo upravljal avtopilot!
Namestnik avstralskega premierja Warren Truss je dejal, da so novo iskanje zasnovali na podlagi najnovejše analize satelitskih posnetkov. Novo območje (podvodnega) iskanja je veliko okoli 60.000 kvadratnih kilometrov (v velikosti Zahodne Virginije) in je od zahodne avstralske obale oddaljeno 1800 kilometrov. »Zelo zelo verjetno je, da ga je v trenutku strmoglavljenja v Indijski ocean upravljal avtopilot,« je povedal Truss. Preiskovalci so še dodali, da ne vedo, v katerem trenutku sta pilota vklopila avtomatski pilot. Poleg tega na pomembna vprašanja še vedno nimajo odgovorov: zakaj je letalo skrenilo z začrtane smeri in tudi kam natančno je padlo. »Morda bomo imeli srečo in bomo letalo našli že prvi dan novega iskanja po kaki uri, mogoče pa ga bomo iskali 12 mesecev.«
Iskanje doslej ni obrodilo sadov
Oglasila pa se je žena pilota, da bi razkrila vsaj eno podrobnost skrivnosti, ki še naprej buri duhove. Novinar uglednega novozelandskega dnevnika Geoff Taylor ter izkušeni pilot in raziskovalec letalskih nesreč Ewan Wilson pišeta knjigo o skrivnostnem izginotju letala in pravita, da jima je Faizah Khan v telefonskem pogovoru zatrdila, da je bil človek, ki je zadnji govoril s stolpom za nadzor poletov, njen mož, 53-letni Zahari Ahmad Shah. Rekla jima je, da je njen najstarejši sin prepoznal očetov glas na posnetku. To je v nasprotju z dosedanjimi uradnimi trditvami, po katerih se je poslovil kopilot Fariq Abdul Hamid. Zadnje besede v pilotski kabini so bile posnete kako uro po vzletu letala in pred spremembo smeri proti jugu oziroma Indijskem oceanu, kjer iščejo boeing. Ta, polet MH370, je izginil 8. marca, letel je iz malezijske prestolnice Kuala Lumpur proti Pekingu, na krovu je bilo 239 potnikov in članov posadke. Iskanje doslej ni obrodilo sadov.
Po pisanju britanskega Sunday Timesa so malezijski preiskovalci sklenili, da je pod pogojem, da je potrjena teorija o namerni spremembi smeri in možnem strmoglavljenju letala, glavni osumljenec ravno pilot. Ključni razlog je, da on v nasprotju s preostalimi 238 na letalu ni imel prav nobenih življenjskih načrtov. Poleg tega je imel na zasebnem simulatorju letenja vprogramirane poti in letalske steze prav na tistem območju, kjer je organizirana velika iskalna akcija. Med stezami je tudi ena na otočku sredi Indijskega oceana, kar je povzročilo nastanek teorije, da letalo sploh ni strmoglavilo. Dodatno seme suma je vzbudilo dejstvo, da so bile vse te poti izbrisane s simulatorja, so pokazale podrobne analize.