DRAGOCENA NAJDBA

Našel jo je na podstrešju, vredna je vsaj 120 milijonov

Objavljeno 01. maj 2016 09.33 | Posodobljeno 01. maj 2016 10.01 | Piše: U. S.

Avtor slike, ki so jo našli na podstrešju neke hiše, je Caravaggio.

Ker ni vrnil sposojenih 5000 evrov, sta jih hotela štirikrat več (fotografija je simbolična).

PARIZ – Avtor slike, ki so jo pred dvema letoma našli na podstrešju neke hiše na jugozahodu Francije, je italijanski mojster Caravaggio, sta sporočila zasebna francoska strokovnjaka, ki sta delo ocenila. To je original, pravita in še, da je slika vredna okoli 120 milijonov evrov!

Slika, stara 400 let, je dramatična, saj prikazuje krvavi svetopisemski prizor, Judito, ki obglavlja Holoferna. Mojstrovino, ki so jo opisali kot zgodovinsko umetniško odkritje, so našli po naključju, ko sta lastnika hiše blizu Toulousa poskušala ugotoviti, kje pušča streha. »Prečesala sta podstrešje in vdrla vrata, ki jih dotlej niso nikoli odprli; ko sta jih, sta zagledali sliko. Bilo je zares neverjetno,« je povedal umetnostni izvedenec Eric Turquin.

Michelangelo Merisi, bolj znan kot Caravaggio, je sliko domnevno naredil v Rimu med letoma 1600 in 1610, nekateri celo menijo, da je nastala v letih 1604 in 1605. Turquin je dejal, da je v izjemno dobrem stanju, čeprav je na podstrešju pozabljena ležala več kot 150 let. »Slikar je kot vsi mi, ima tike, in v tej sliki so Caravaggievi tiki. Ne vsi, vendar veliko, dovolj, da lahko z gotovostjo zatrdimo, da je slika njegova,« je povedal Turquin. Pravi še, da ima »svetlobo, energijo, značilno za Caravaggia, je brez napak, narejena z mirno roko«. In čeprav je kar veliko takih, ki dvomijo, da je delo zares naredil on, je Turquinovim besedam pritrdil strokovnjak za Caravaggia Nicola Spinosa, nekdanji direktor prestižnega neapeljskega muzeja: »V platnu lahko prepoznamo original italijanskega mojstra, čeprav nimamo otipljivih in nespornih dokazov.«

No, francoski kulturni minister je izdal prepoved izvoza umetnine, ki so jo strokovnjaki v pariškem muzeju Louvre preučevali tri tedne. Sporočili so, da mora slika ostati v Franciji, saj gre za delo izjemne umetniške vrednosti, ki bo morda prepoznano kot izgubljeno Caravaggievo delo. Prav zaradi nasilne vsebine je verjetno ostala na podstrešju, pravi Turquin: »To ni motiv, ki bi ga vsak dan gledal v dnevni sobi.« 

Deli s prijatelji