LASTNIKI PLOVIL

Na hrvaškem morju brez vinjet in omejitve posadk

Objavljeno 25. maj 2014 12.31 | Posodobljeno 25. maj 2014 12.33 | Piše: Dejan Ravter

Za lastnike plovil veljajo na Hrvaškem od začetka leta novi predpisi, ki jih morajo upoštevati vsi, ki plujejo pod hrvaško ali tujo zastavo.

Če se ne vedete po predpisih, vas lahko bližnje srečanje s policijo drago stane. Foto: Iztok Umer

Morda si največ pozornosti zaslužijo pristojbine za lastnike pomorskih objektov, saj so po novem nekatere med njimi drugače poimenovane. V enotno plačilo so seštete pristojbine za varnost in zaščito pred onesnaženjem, ki jih morajo plačati lastniki tujih čolnov in jaht, namenjenih športu in rekreaciji, taksa za uporabljanje morja, ki jo plačajo lastniki plovil, vpisanih v hrvaški register čolnov oziroma vpisnik jaht, od koder je razvidno, da so registrirani na Hrvaškem, in pristojbine za vpis v posamezne registre oziroma evidence. Vse naštete pristojbine so sedaj združene v en znesek in se plačujejo enkrat na leto, prej pa je bilo treba poravnati kar tri zneske: za uporabljanje morja, pomorsko signalizacijo in pristojbino za varnost plovbe. Višino pristojbine za čolne in jahte določi luška kapitanija, odvisna pa je od dolžine in pogonske moči (moči motorja).

Izračun pristojbine 
za čolne in jahte

Za plovila, dolga do 40 metrov in z močjo motorja do 3000 kW, ravno takšnih je na hrvaškem Jadranu največ, se pristojbina obračunava po posebni formuli, ki se poenostavljeno glasi: 20 dolžin plovila plus dvakratnik moči motorja v kW – rezultat je znesek (v kunah).

Na konkretnem primeru bi tako za 10-metrski čoln z motorjem z močjo 150 kW znašala letna pristojbina 500 kun. Dolžino 10 metrov smo pomnožili z 20 (200) in prišteli moč motorja 150 kW, pomnoženo z dva (300), to je skupaj 500 kun.

Za plovila, daljša od 40 metrov, in za tista, katerih moč motorja presega 3000 kW, ne glede na dolžino, je treba plačati pristojbino v višini 7500 kun na leto, a verjamem, da ta podatek večine slovenskih navtikov ne zanima...

Poiščite zastopnika

Pravilnik o čolnih in jahtah, ki je začel veljati 2005., je konec minulega leta doživel nekaj sprememb. Pravzaprav je bil že čas, da večkrat dopolnjen in spremenjen pravilnik dobi novo, celovitejšo podobo, ki jo bo razumel vsak lastnik. Ena od sprememb je pomembna odredba, ki velja za tuje lastnike plovil na stalnem vezu na Hrvaškem ter hrvaške državljane, ki bivajo v tujini. Ti morajo imeti po novem na Hrvaškem osebo, pooblaščeno za zastopanje oziroma vsaj pooblaščenega prejemnika pošte, ki mora imeti stalno prebivališče na Hrvaškem. Nekoliko je spremenjen tudi program za usposabljanje in pridobivanje izpita za voditelja čolna kategorije C ter poveljnika jahte kategorije A. No, za vse, ki imajo opravljen na Hrvaškem veljaven izpit, ni sprememb. Kdor ga namerava šele opravljati, pa bo brez težav izvedel, kaj se mora naučiti. Tudi za naše državljane z opravljenim slovenskim izpitom ni nobenih sprememb.

Brez popisa potnikov

Po novem ni več vinjet in popisa potnikov (tista zoprna omejitev menjave posadk), plovila pod tujo zastavo zdaj obravnavajo veliko bolj prijazno. Ostaja, da mora biti član posadke, imenovan skiper, usposobljen za voditelja jadrnice ali jahte in mora imeti ustrezno potrdilo tuje države, priznano na Hrvaškem. Tuji državljan, ki želi pri naših sosedih legalno opravljati delo skiperja, pa mora seveda upoštevati predpise, ki urejajo bivanje in delo tujih državljanov na Hrvaškem.

 

Kopije niso veljavne!

Če vstopate na Hrvaško (RH) po morju, se je treba prijaviti mejni kontroli, overiti popis posadke in potnikov v luški kapitaniji ali izpostavi, plačati predpisane dajatve za varnost plovbe in zaščito morja pred onesnaženjem ter za uporabo objektov varnosti plovbe, plačati turistično takso, skladno s predpisi, in prijaviti bivanje, skladno s predpisi. Zgoraj napisano že velja.

Če stopite na plovilo znotraj meja RH (če peljete plovilo na prikolici), je treba plačati predpisane dajatve, turistično takso in prijaviti bivanje, skladno s predpisi.

Na plovilu, ki pluje po vodah RH, morajo biti naslednji originalni dokumenti (kopije niso veljavne!):

– potrdilo o plačilu predpisanih dajatev,
– potrdilo, da je sposobno za plovbo (registracija plovila),
– potrdilo o usposobljenosti skiperja v skladu s predpisi države, v kateri je plovilo registrirano,
– zavarovalna polica za kritje škode tretjim osebam,
– potrdilo o lastništvu ali pooblastilo lastnika.

Ko s plovilom zapuščate Hrvaško po morju, se je treba na mejnem prehodu odjaviti in overiti seznam posadke (crew listo) zaradi kontrole prehoda potnikov.

Lastniki plovil, ki vplujejo na Hrvaško, plačajo dajatve po novem in vinjeta je zanje že preteklost.

 

Pazljivo pri namakanju

Če želite z barke ali pomola namakati v vodo trnek, potrebujete dovolilnico, če ste starejši od 14 let. Kazni za prekrške so visoke, zato jo je bolje kupiti. Cene za športni in rekreativni ribolov so enake, znašajo pa: 1 dan – 60 kun, 3 dni – 150, 7 dni – 300, 30 dni – 700 kun. Letne so rezervirane za domačine. Dovolilnice veljajo na območju celotnega hrvaškega morja, obstajajo pa tudi omejitve. Tako ne smete loviti v ustjih rek Dragonje, Mirne, Raše, Riječine, Zrmanje, Jadra, Žrnovnice, Cetine, Neretve in Rijeke Dubrovačke ter v Limskem in Fažanskem kanalu, Medulinskem zalivu in zalivu Klimno na Krku. Prepoved ribolova velja v vseh nacionalnih parkih (Brioni, Kornati, Krka in Mljet), pazljivo pa tudi v bližini vzgajališč rib (najmanj 200 metrov oddaljenosti) in školjk (100 metrov oddaljenosti).

 

Deli s prijatelji