ZAKONI

Kitajska za ogrožene vrste

Objavljeno 07. maj 2014 18.41 | Posodobljeno 07. maj 2014 18.42 | Piše: S. I.

Kdor bo jedel žival s seznama ogroženih vrst, bo moral za več let v ječo.

Ogroženi azijski črni medved, ki ga lovijo zaradi njegovega žolča in mesa. Foto: Reuters

Kitajske oblasti so sklenile poostriti zakone, ki varujejo redke in ogrožene živalske vrste, in odločneje zaščititi naravno okolje. Kdor bo jedel katero od redkih živali, bo moral za deset let ali več za zapahe! Na kitajskem seznamu ogroženih in redkih vrst jih je trenutno 420, med njimi tudi pande, zlate opice, azijski črni medvedi in pangolini, ki jih ogrožajo lov na črno, uničevanje okolja in uživanje določenih delov telesa, ki naj bi po prepričanju tradicionalnih zdravilcev koristilo zdravju.

Uživanje redkih vrst je v zadnjih letih postalo stvar prestiža za premožnejše Kitajce, med katerimi jih je bilo čedalje več prepričanih, da si bodo povečali ugled, če bodo jedli redke – in zelo drage – živali. »Hranjenje z redkimi divjimi živalmi pa ni le nesocialno vedenje, ampak tudi glavni razlog, zakaj se krivolov v naši državi še ni končal kljub nenehnemu preganjanju,« opozarja Lang Sheng, podpredsednik parlamentarne komisije za zakonske zadeve.

Pet do deset let zapora

Novi zakon naj bi zdaj odpravil pravne luknje, ki so kupcem doslej omogočale, da so se izogibali roki pravice. Kdor bo kupoval meso ogroženih vrst, ne glede na to, za kaj ga namerava uporabiti, bo lahko kaznovan s petimi do desetimi leti zapora. Kaznovani bodo tudi kupci divjih (neogroženih) živali, ujetih na črno: v ječo bodo morali za največ tri leta. No, priznati je treba, da so bili pande že prej zaščiteni z zelo ostrimi zakoni, ki so za uboj predvidevali celo smrtno kazen.

A Kitajska ni edina, ki se je odločneje lotila trgovine z redkimi živalskimi vrstami. Filipinski letalski prevoznik Philippine Airlines (PAL) je napovedal, da ne bo več prevažal plavuti morskih psov, ki (v obliki juhe) veljajo za specialiteto na Kitajskem in v Hongkongu, in se pridružil mnogo drugim azijskim prevoznikom, ki se zavzemajo za ohranitev morskega življa. Lani so to storili tudi Air New Zealand, Fiji Airways ter največja južnokorejska letalska prevoznika Korean Air in Asiana, potem ko je to predlani naredil že hongkonški Cathay Pacific.

Deli s prijatelji