ŠKANDAL

Kaos na avtomobilskem trgu: goljufali tudi pri Škodi, Seatu in Audiju?

Objavljeno 24. september 2015 18.45 | Posodobljeno 24. september 2015 18.45 | Piše: STA, S. U.

Nemški prometni minister: »Volkswagni s sporno tehnologijo tudi v Evropi.«

BERLIN – Volkswagni s sporno tehnologijo, zaradi katere se je največji evropski avtomobilski proizvajalec znašel sredi velikega škandala v ZDA, vozijo tudi po evropskih cestah, je danes potrdil nemški prometni minister Alexander Dobrindt. O natančnem številu še ni mogel govoriti, gre pa za vozila z 1,6- in dvolitrskimi dizelskimi motorji. 

Dobrindt je po poročanju nemške tiskovne agencije dpa dejal, da je preiskovalna komisija, ki jo je po izbruhu škandala imenoval ta teden, po prvih pogovorih na sedežu Volkswagna v Wolfsburgu izvedela, da je nemški velikan vgrajeno tehnologijo na tak način zlorabljal tudi v Evropi.

Obseg afere v Evropi za zdaj še ni natančno znan, zadeva pa naj bi se razjasnila v naslednjih dneh. Oblasti bodo po Dobrindtovih besedah v prihodnjih dneh tesno sodelovale s Volkswagnom, da bi natančno opredelili, za katera vozila gre. Minister je za zdaj povedal le, da gre za tista z 1,6- in dvolitrskim dizelskim motorjem.

Prisotnost vozil s sporno tehnologijo v Evropi sicer ni nepričakovana. Volkswagen je namreč že sporočil, da je tovrstnih vozil po svetu okoli 11 milijonov.

Pod drobnogledom

Pod drobnogledom so se v okviru podjetij iz skupine Volkswagen medtem že znašla tudi Audijeva vozila modelov A1, A3, A4 in A6. Preiskava naj bi pokazala, za katera vozila teh modelov natančno gre.

Prirejene programske opreme nimajo le Volkswagnovi in Audijevi modeli z dizelskim pogonom, ampak očitno tudi Seatovi in Škodini, ki tudi spadajo v skupino Volkswagen. Po poročanju španskega dnevnika El Pais, ki ga povzema francoska tiskovna agencija AFP, naj bi imelo podobno sporno programsko opremo vgrajeno čez 500.000 Seatovih avtomobilov, proizvedenih v Španiji.

Tiskovni predstavnik Škode pa je po poročanju dpa danes potrdil, da so imela sporno programsko opremo vgrajena tudi Škodina vozila. Gre za nekatere modele fabia, roomster, octavia in superb od leta 2009 do 2013, ki so bila delno opremljena s prirejenimi dizelskimi motorji. Češko prometno ministrstvo je o tem že sprožilo preiskavo in bo pomagalo pri morebitnem vpoklicu vozil.

Afera odnesla prvega moža Volkswagna 

Afera, ki je medtem že odnesla prvega moža Volkswagna Martina Winterkorna, pa se bo v ZDA očitno kmalu že preselila tudi na sodišča. Po poročanju dpa nekatere odvetniške pisarne že pripravljajo in vlagajo skupinske tožbe lastnikov volkswagnov, ki se zaradi dejanj nemškega velikana počutijo izigrane.

V ZDA naj bi jih bilo v pripravi že 37, dve pa še v Kanadi. Kot kazniva dejanja se najpogosteje omenjajo prevara in kršitev pogodbenih obveznosti. »Ne le za to, da niso dobili tistega, kar so plačali, ampak so ti avtomobili dejansko tudi škodljivi za okolje,« je pojasnil odvetnik Steve Berman iz Seattla, ki je povedal, da dobiva na tisoče poizvedb.

O kazenskem postopku proti Volkswagnu med drugim razmišlja ameriško ministrstvo za pravosodje, o pravnih postopkih pa tudi nekatere zvezne države.

Za zdaj gre šele za vložene tožbe, ki se jim bodo lahko pridružili različni tožniki. Na koncu bodo sodišča odločala, ali tožbe sprejmejo. Natančnega obsega škode tako še ni mogoče določiti, a že na začetku se je omenjalo številko vsaj 18 milijard dolarjev (okoli 16 milijard evrov). Volkswagen je za namene odškodnin in drugih stroškov za zdaj rezerviral 6,5 milijarde evrov, kar bo negativno vplivalo na njegove poslovne izide.

Ob tem so v Wolfsburgu najeli odvetniško pisarno Kirkland & Ellis, ki je pred leti reševala naftnega velikana BP po velikanskem razlitju nafte na ploščadi Deepwater Horizon v Mehiškem zalivu.

Prepoved prodaje?

Škandal okoli Volkswagna pa bo očitno odnesel še več vodilnih glav. Po neuradnih informacijah se morata posloviti tudi član uprave Porscheja, pristojen za raziskave, Wolfgang Hatz ter član uprave za tehnični razvoj pri Audiju Ulrich Hackenberg, navaja nemška tiskovna agencija dpa.

Medtem pa je preiskavo o ravnanju Volkswagna sprožilo še italijansko državno tožilstvo v Torinu. Volkswagen sumijo prevare, preiskavo pa bi lahko razširili tudi na druge avtomobilske proizvajalce. Volkswagnu tako v Italiji grozi prepoved prodaje.

Deli s prijatelji