RAZISKAVA

Kaj si britanski muslimani res mislijo

Objavljeno 19. april 2016 11.49 | Posodobljeno 19. april 2016 11.51 | Piše: S. I.

Nedavna raziskava je pokazala, da polovica muslimanov, ki živijo na Otoku, meni, da bi morala biti homoseksualnost prepovedana, štiri desetine pa jih vztraja, da mora ženska vedno ubogati moža.

Mladi britanski muslimani radi zapravljajo za posebne priložnosti. Foto: Reuters

Številni britanski muslimani ne delijo vrednot preostalih Britancev, kot so strpnost do homoseksualnosti in spoštovanje ženskih pravic. Izsledki javnomnenjske raziskave, ki jo je izvedel inštitut ICM za potrebe dokumentarca britanske televizije Channel 4 z naslovom Kaj si britanski muslimani res mislijo, so sprožili precej odzivov in glasno razpravo o integraciji in multikulturalizmu. Raziskava, v kateri je sodelovalo 1081 muslimanov, je namreč pokazala, da jih 52 odstotkov verjame, da bi morala biti homoseksualnost prepovedana; med preostalimi Britanci jih tako misli 22 odstotkov. Poleg tega jih 39 odstotkov vztraja, da bi morale ženske vedno ubogati svoje može, 23 odstotkov pa jih je prepričanih, da bi šeriatsko pravo moralo veljati v delih Britanije z najvišjim deležem muslimanov.

»Raziskava razkriva nastanek države v državi, ki ima lastno geografijo, svoje vrednote in svojo ločeno prihodnost,« je dejal voditelj dokumentarca Trevor Phillips, protirasististični aktivist in nekdanji televizijec. Pri tem je poudaril, da bo integracija muslimanov »najtežja naloga, pred katero smo se znašli doslej. Morali se bomo odpovedati mlačnemu multikulturalizmu in zavzeti precej odločnejši pristop k integraciji.«

Anketa je že dvignila veliko prahu, saj ji številni aktivisti očitajo, da namensko izpostavlja le muslimane. »Razprave in predlogi za promoviranje integracije in povezovanja so vedno dobrodošli,« je dejal Miqdaad Versi, namestnik generalnega sekretarja Muslimanskega sveta Britanije, telesa, ki združuje vse muslimanske organizacije na Otoku. »Toda naše izhodišče ne bi smelo biti to, da so muslimani težava, da niso dovolj britanski in da se morajo civilizirati,« je poudaril. Varsi je še izpostavil dejstvo, da je v omenjeni raziskavi kar 86 odstotkov otoških muslimanov izrazilo močno pripadnost Britaniji in da se jih 78 odstotkov želi integrirati.

Raziskava inštituta ICM je bila objavljena dva tedna zatem, ko je britanski tabloid Sun moral izdati popravek zaradi članka, v katerem je trdil, da vsak peti musliman na Otoku podpira džihadiste. Sunova anketa je v resnici pokazala, da le pet odstotkov britanskih muslimanov podpira »mlade muslimane, ki odidejo iz Združenega kraljestva in se gredo borit v Sirijo«, 14 odstotkov jih to delno podpira, 71 odstotkov pa jih nasprotuje takšnemu početju.

Shiraz Maher, raziskovalec z londonskega kraljevega kolidža, dodaja, da je ICM-jeva anketa preozka in pristranska, saj so jo izvedli na območjih, kjer muslimani tvorijo več kot 20 odstotkov prebivalstva; v celotni Britaniji predstavljajo le štiri odstotke oziroma tri milijone ljudi. Kakor pravi Maher, so njihovi odgovori zato bolj konservativni, saj živijo v getoiziranih soseskah. »To še ne pomeni, da v delih muslimanskega prebivalstva v Britaniji ne obstajajo globoko konservativni pogledi na svet, a raziskava je vprašljiva,« je sklenil Shiraz Maher. 

 

Vabljiv muslimanski trg

Medtem ko med (evropskimi) politiki in sociologi divjajo debate o integraciji muslimanskih priseljencev, pa poslovneži že kujejo načrte, kako potegniti čim več iz rastočega globalnega muslimanskega trga, pa naj gre za posebne modne kolekcije, voščilnice ali pa spletne tečaje telovadbe. V Londonu je pred dnevi potekalo srečanje predstavnikov kakših 150 malih in velikih podjetij, na katerem so izmenjavali izkušnje in razpravljali o potrošniških smernicah. Velike modne hiše, kot so Marks & Spencer, Dolce & Gabbana in Uniqlo, so že predstavile kolekcije, primerne za muslimane in predvsem muslimanke. Po ocenah analitikov je globalni muslimanski trg za lifestyle izdelke vreden okoli 2300 milijard evrov, velik potencial pa se skriva v mladi populaciji.

 

Deli s prijatelji