ŠKANDAL

To je inženir, ki je razkrinkal Volkswagen

Objavljeno 26. september 2015 22.16 | Posodobljeno 26. september 2015 22.18 | Piše: M. I.

Skromni inženir je povsem po naključju razkril, da je Volkswagen za nos vlekel ameriške regulatorje.

MORGANTOWN – Daniel Carder (45) je inženir na univerzi Zahodna Virginija v ZDA, ki se mu še pred kratkim ni niti sanjalo, da bo s svojimi odkritji strmoglavil mogočni imperij Volkswagen. Rutinska študija, ki jo je izvajal v imenu študijskega programa univerze in ki je bila vredna borih 50.000 ameriških dolarjev, je odkrila nenavadne vrednosti izpuhov Volkswagnovih vozil, ki so bile sumljivo večje od tistih, kot so jih izmerili ameriški regulatorji.

Tudi do 35-krat večji izpusti so presenetili ekipo

Carderjeva ekipa je bila sestavljena iz dveh profesorjev, dveh študentov, člana fakultativnega zbora in njega. Teste so izvajali v okolici Los Angelesa in Seattla. Ko so odkrili, da se rezultati ne ujemajo z uradno izmerjenimi tovarniškimi, so najprej posumili, da je nekaj narobe z njihovimi merilnimi napravami. Eno Volkswagnovo vozilo – model jetta – je proizvajalo od 15- do 35-krat večje vrednosti škodljivih izpuhov od tovarniško izmerjene vrednosti, drugo – model passat – pa med 10- in 20-krat večje. Tretje vozilo, ki so ga testirali, je bil BMW-jev model X6, ki pa se je odrezal povsem tako kot na testih regulatorjev.

Študija je želela promovirati dizelski pogon 

Testiranje je bilo v osnovi namenjeno dokazovanju, kako okoljevarstveno učinkoviti so lahko dizelski motorji. BMW in Volkswagen sta prednjačila pri majhnih izpustih dizelskih motorjev na ameriškem trgu, zato so izbrali modele obeh nemških proizvajalcev. Šele po objavi njegove študije so regulatorji odkrili poseben program v elektroniki dizelskih motorjev skupine Volkswagen, ki prepozna, kdaj je motor testiran na izpuste škodljivih plinov, in ustrezno prilagodi delovanje motorja na tak način, da so izpusti veliko manjši kot v vsakodnevni uporabi. 

Volkswagen je bil z rezultati seznanjen že dolgo 

Carder je presenečen nad javnim zanimanjem za njegovo študijo, ki predstavlja izvirno seme Volkswagnovih težav. Konec koncev je bila študija predstavljena že pred letom in pol, a tedaj ni nikogar zanimala. Carder je takrat izsledke javno predstavil Volkswagnu in jih pozval k obrazložitvi nerazložljivih razlik med njegovimi merjenji in merjenji regulatorjev. Takrat ni bilo nobenega odgovora. 

Danes ne čuti nobenega posebnega vznemirjenja zaradi dejstva, da je bil ključni člen verige, ki je razkrila škandal, ki bo imel posledice za vso industrijo. Pravi, da njegovi rezultati niso bili usmerjeni k rušitvi nemškega proizvajalca, je pa zadovoljen, da je njegova raziskovalna ekipa odkrila, kako moderni dizli le niso tako zdravju neškodljivi kot so proizvajalci trdili. 

 

 

Deli s prijatelji