GOSPODARSKA INOVATIVNSOT

FOTO: Slovenija na Expu 2015 pokazala, da je lahko velika

Objavljeno 22. junij 2015 14.00 | Posodobljeno 22. junij 2015 14.00 | Piše: Lojze Adamlje

Slovenija je svoj nacionalni dan na Expu 2015 v Milanu dobro izkoristila.

Tina Maze in Miro Cerar v srcu Slovenije. Foto: Lojze Adamlje

MILANO – Slovenija je v petek na svetovni razstavi Expo 2015 v Milanu pripravila tako imenovani nacionalni dan. Zaznamovali so ga obisk premiera Mira Cerarja z gospodarskim ministrom Zdravkom Počivavškom, navzočnost slovenske ambasadorke na tem Expu Tine Maze ter pester kulturni, športni in zabavni program ob našem paviljonu.

Vzbuditi pozornost na tej gigantski prireditvi v predmestju Milana, kjer se na površini, večji od milijon kvadratnih metrov, predstavlja kar 144 držav, katerih prebivalstvo tvori kar 88 odstotkov svetovne populacije, je naloga, ki se je vse države lotijo z največjo študioznostjo. Sloveniji je projekt nedvomno uspel, saj smo opazen subjekt, glede na finančni vložek in velikost države, pač. Na nacionalni dan smo dosegli izjemen preboj in pozornost obiskovalcev pa tudi medijev z vsega sveta.

Expo, ki ga prirejajo od sredine 19. stoletja vsakih pet let, je namenjen predstavitvi dosežkov človeštva svetovni javnosti. Tematika je vedno usmerjena v novo svetovno problematiko in pomensko osmišljena.

Vpadljiv paviljon na izjemni lokaciji 

V letošnjih šestih mesecih v Milanu pričakujejo okoli 20 milijonov obiskovalcev, kar je ogromno, a veliko manj kot na zadnjem Expu v Šanghaju, kjer so našteli kar 70 milijonov obiskovalcev. To je že drugi Expo, ki ga je pripravil Milano, organizirali so ga že davnega leta 1906.

Na Expu 2015 ima 53 držav svoj paviljon, druge se predstavljajo v okviru skupnih. Slovenija ima vpadljiv paviljon na izjemni lokaciji ob avstrijskem in italijanskem. Paviljon domačinov se razprostira na kar 20.000 kvadratnih metrih, toliko je dovoljeno samo državi gostiteljici. Druge morajo paviljone postaviti v določenih dimenzijah, in sicer na površini od 500 do 2000 kvadratnih metrih, določena je tudi maksimalna višina. Drugi največji paviljon je nemški, ki je tudi med najbolj obiskanimi. Slovenski je zgrajen iz naravnih materialov, in sicer iz lesa in stekla. Projektirali so ga v studiu SoNo arhitekti, izvedlo pa podjetje Lumar s svojimi partnerji. Podjetje se v zadnjem obdobju izjemno uveljavlja na domačem in svetovnem trgu z varčnimi hišami. Objekt in njegova notranjost lepo ponazarjata Slovenijo, njeno zgodovino, naravne lepote ter kulturne, geografske in druge značilnosti naše države pod sloganom Čutim Slovenijo. Zelena. Aktivna. Zdrava. Navezuje se na osrednji slogan Expa 2015, in sicer Hrana za planet, energija za življenje.

Zvezdi nacionalnega dneva Slovenije v Milanu sta bili najprej Tina Maze, ena najprepoznavnejših športnic na svetu, nato pa vokalna skupina Perpetuum Jazzile, ki je na večernem koncertu vzdušje razgrela do vrelišča. Nacionalni dan v Milanu je bil poln kulture, športa, gospodarskih in družabnih srečanj, ki so Slovenijo postavili ob bok največjim državam, in želimo si, da bi takšno prepoznavnost in poslovno naravnanost vzdrževali do naslednjega Expa, ki bo čez pet let v Dubaju v Združenih arabskih emiratih.

 

Deli s prijatelji