PROCES

FOTO: Na prvi obravnavi nesreče Coste Concordie kapitana ni bilo

Objavljeno 03. marec 2012 14.02 | Posodobljeno 03. marec 2012 14.13 | Piše: Mi. S., STA

Današnjega zaslišanja se je udeležilo tako veliko število ljudi, da so ga morali prirediti v tamkajšnjem gledališču.

Preživela potnica Patrizia Bagnasco.

RIM – V italijanskem mestu Grosseto se je danes začel sodni proces o primeru nesreče križarke Costa Concordia, ki je 13. januarja nasedla ob toskanski obali. Na predhodni obravnavi, na kateri naj bi predložili črno skrinjico z ladje, se je zbralo več sto ljudi, med njimi odvetniki, strokovnjaki in preživeli, poroča avstrijska tiskovna agencija APA.

Kapitan strahopetec ni prišel

Medtem ko se je današnjega zaslišanja udeležilo tako veliko število ljudi, da so ga morali prirediti v tamkajšnjem gledališču, vsi hoteli v mestu pa so zasedeni, se glavni obtoženec, kapitan ponesrečene italijanske križarke Costa Concordia, Francesco Schettino, na današnji predhodni obravnavi ni pojavil.

Odvetnik Schettina, ki je obtožen večkratnega uboja iz malomarnosti in pobega s potapljajoče se ladje, je namreč izrazil zaskrbljenost za varnost svojega klienta, ki se nahaja v hišnem priporu v domačem kraju v bližini Neaplja, poroča francoska tiskovna agencija AFP.

Proceduralne bitke

Na današnji predhodni obravnavi naj bi državni tožilci predložili dokazni material proti kapitanu. »Hočemo predložiti celotno dokazno gradivo o dogodkih na poveljniškem mostu pred nesrečo in po tem, ko je ladja nasedla,« je dejal odvetnik Francesco Verusio.

Obenem naj bi imenovali tudi strokovnjaka, ki bi bil odgovoren za analizo podatkov črne skrinjice s ponesrečene ladje. Po navedbah Verusia bi strokovnjaki lahko za analizo podatkov črne skrinjice potrebovali tudi do tri mesece. Obenem je dejal, da bodo na današnji celodnevni obravnavi prevladovale »proceduralne bitke«.

Preživeli zahtevajo visoko zaporno kazen

Več sto preživelih je medtem zahtevalo visoke kazni za kapitana, ki mu v primeru obsodbe grozi 15 let zaporne kazni za vsako smrtno žrtev. V nesreči je umrlo 25 ljudi, sedem pa jih še pogrešajo. Za brodolom je sicer predvidena kazen deset let zapora, dodatna zaporna kazen pa Schettinu grozi, ker je z ladje zbežal več ur pred potniki.

»Pričakujem zgledno kazen. Kapitan je odgovoren za našo nesrečo in mora za to plačati. Tu smo tudi v imenu žrtev nesreče,« je dejal eden od preživelih ob začetku zaslišanja.

»Veliko časa je preteklo, preden smo zaslišali alarm ...«

»Opazoval sem Schettina in štiri druge člane posadke, ko so zapuščali ladjo. Veliko časa je preteklo, preden smo zaslišali alarm. Veliko ljudi bi lahko rešili, če bi ravnali drugače. Na srečo nisem storil tistega, kar nam je svetovala posadka, in sicer, naj se vrnem v kabino. Tako sem se lahko rešil,« je medtem dejal odvetnik s Sicilije.

Francoski potniki s skupinsko tožbo

Obravnave se je udeležil tudi odvetnik družbe Costa Crociere Marco De Luca, ki je dejal, da »družba preživlja težke čase, vse pa bodo naredili, da se oddolžijo potnikom«. Okoli 50 francoskih potnikov namerava skupinsko obtožnico vložiti v ZDA. Po njihovem mnenju naj bi tako prejeli veliko višjo odškodnino italijanske ladijske družbe Costa Crociere, ki je podružnica ameriške družbe Carnival.

Ponesrečena ladja še vedno leži na boku pred toskansko obalo

Trenutno poteka druga faza črpanja nafte iz ladje, strokovnjaki nizozemske družbe Smit Savage pa so do zdaj izpraznili devet naftnih tankov ali okoli 1670 kubičnih metrov od skupno več kot 2300 ton goriva.

Deli s prijatelji